[SNOVA II] user oproep (midi)

speady

Love cutoff!
Nou hehe....ik heb mijn midisport en de boel op mijn laptop aangesloten....

Maar nu heb een een fucked up probleem...

Zodra ik mijn arpeggiator van de nova aanzet dan komt er geen geluid meer uit???

Wie kan me helpen??....als je meerdere tips omtrend midisport en rm1x of snova gebruik ebt...WELKOM.....

greetz Speady!

Zou goed de RM1X zijn die inde data vande snova smoort.

- Welk os op je RM1X? Moet 1.13 zijn anders wordt het janken.
- Kun je de midi data die de snova uitzendt inlezen op je PC? Kijk even wat er binnenkomt en via de filters die op de RM1X zitten uitfilteren, net zolang totdat je de goede hebt.

Sterkte!

Ik heb wel versie 1.13
maar ik heb nu mijn rm1x uitstaan....

ik stuur de Snova aan via cubase....

en dan is het dus zo, dat als ik de arpeggiator aanzet hij niets meer doet.....

Misschien te logsich, maar misschien staat de arpeggiator van je Nova geklokt aan midi-clock ? Als je die dan niet uitstuurt vanuit cubase geeft ie volgens mij geen geluid.

Ik ga het vanavond weer even proberen...alvast bedankt voor de reacties......to be continued...

fucked up.....de versie van cubase sx die ik heb werkt niet.... kan het dus niet meer proberen....mijn laptop loopt steeds weer vast....af en toe doet ie het per ongeluk wel....heeft er iemand hiero een goede versie van cubase die ik mag kopieren ofzo.....?!... ook zegt cubase steeds dat ie de communicatie met mijn soundcard verloren heeft....weet iemand hoe dit komt? of hoe ik dit kan oplossen....

greetz erik....

Er zijn veel meer progr's die kunnen syncen (van Fruitloops tot seq-303) Daar kan je het ook mee testen.
En de arpeggiator-clock van de Nova moet ook van "sync: Local" naar "sync: External" kunnen, standaard staat de arpeggiator op local;dus op interne klok.

Als de arp. in de nova op extern staat, en het programma waarmee je synced staat op de goede midi-poort, hoef je alleen maar op play te drukken in dat programma en dan moet je nog de nova bespelen met de externe keyboard. Dan moet-ie het doen! suc6 ps: je hoeft de nova niet te kennen om te weten hoe het hoort, het principe is op bijna elke synth hetzelfde (nieuwere synths' met sync e.d.)

Laatst gewijzigd:
Back