Roland MC-307 probleem bij saven pattern/song

Lunchtime

Stamgast
Hey,

heeft er hier iemand misschien nog een Roland MC-307? Ik heb een probleem bij het saven van een pattern/song. Alles wordt mooi bewaard behalve de patches, die worden voor elk kanaal telkens herzet naar A001 na het afzetten/heropstarten van het toestel.

Wat ik momenteel doe is System > Wr(ite) > Pattern/Song. Is er iets dat ik over het hoofd zie? In de handleiding staat niets bijzonders vermeld bij dit onderwerp.

Ik neem aan dat ze in de winkel (Piens) waar ik het toestel vele jaren geleden gekocht heb, ook geen weet meer zullen hebben van dit soort toestanden.

Mvg,
Lunchtime

eerst de patterns saven volgens mij,
System/write/pattern...

song = meestal opvolging van enkele patterns..

en 't is P: en U: volgens mij..?? niet A:

Of mss beter:

press de 'Part Select' button !!??
na 't opstarten staat ie op channel 2

Hey,

patterns en songs worden inderdaad voorafgegaan door P(reset) of U(ser).

In dit geval worden alle parameters zoals die van de effecten, panning, enz. van mij pattern/song juist opgeslagen. Alleen de sounds (patches) gelinkt aan de pattern/song worden altijd terug op A001 gezet (bank A, patch 001 = Lead TB 1).

Mvg,
Lunchtime

tja,

Ik gebruik m'n 307 niet als sequencer,
maar als ik een pattern save, dan saved ie ook de patchen erbij....

Geen idee of er een soort van 'snapshot filter' in de menu's zit..
(waar je zegt wat er moet gesaved worden...)

Of mss dat ie een prg change message binnenkrijgt ???

Probleem opgelost!

Instellingen RX. PROG CHANGE en RX. BANK CHANGE stonden uit. Dit veroorzaakt blijkbaar het probleem.

Wel raar aangezien deze instellingen mij doen vermoeden dat het enkel gaat om het ontvangen van changes via midi (bv. sequencer). Maar blijkbaar heeft hij het ook nodig om intern dingen te bewaren.

Bedankt Stephen voor je hulp hiermee!

Mvg,
Lunchtime

Back