fl studio: mono of stereo opnemen

boyd

Ballenbreker
Ik heb een vraagje over fl studio 9.

Ik kan niet in stereo of mono opnemen.
Kan stereo of mono allebei niet aanklikken. Ik zie ze wel als ik de geluidsopties per kanaal selecteer, maar ik krijg alleen 'gemengde opname HD-audio' die aanklikbaar is. 'mono' en stereo' kan ik niet aan klikken. Ik gebruik asio4all software.

Iemand tip

Ter verduidelijking: Probleem: in de external mixer input kan ik stereo niet selecteren, evenals output.

Ik gebruik asio4all software en krijg alleen maar 'gemengde opname' aangeklikt. Asio4all V2 - stereo staat er wel, maar is niet aan te klikken. Weet iemand hier een oplossing voor?

PLEASE HELP ME

Heb je hem gekocht?

Heb je verder wel gewoon geluid ? alle stuurprogammas goed geinstalleerd etc?

Bijvoorbeeld:

* Rechter muisknop op het gewenste kanaal
* Open audio editor (Edison)
* Boven het record gedeelte staan knoppen
* Selecteer de 2e, naast het opslaan icoon
* Selecteer mono / stereo

En zie dit:

Stereo separation (
mixer_properties_stereoseparation.gif
)- The stereo separation filter allows you to enhance or reduce differences in the audio between the left and right channels of a track. In the default position (middle), the stereo separation filter is disabled. Turn the knob right to decrease the stereo separation (sum L+R to mono), turn left to increase stereo separation. This control has no stereo effect on mono sounds as it works by taking the difference between the L and R channels, if there is no difference then there is nothing to enhance.

Dat gaat over de functie, rechts van de FL equalizer @ mixer.
Kun je vinden door in FL op F1 te drukken (Help) en te zoeken naar mono.

Laatst gewijzigd:
hey boyd mijn vraag aan jou is, wat wil je opnemen, instr of vocalen???
en waarom wil je in fl opnemen???? er zijn veel betere en gunstigere sequencers!
b.v. sonar, cubase, enz....
Peace

Ik heb 'm gekocht. Heb alles ingesteld: in audio heb ik m op asio4all staan. Ik heb gewoon geluid, maar ik krijg weleens reacties dat t hol klinkt ed en dat zou kunnen komen omdat ik niet in stereo omzet naar mp3. Ik kan alleen gemengde opname selecteren, terwijl asio4all v2 - stereo er gewoon bij staat, maar dus niet aan te klikken is.

Ronaldoz, dankjewel, goede tip!
Kan ik in ieder geval ergens stereo selecteren.
Maar ik bedoel in de mixer waar je audio in put en audio output moet selecteren

heb je de geluidskaart in fruity loops zelf ingesteld?

via options kun je dat doen.

Rechts van de EQ op de mixer + ieder kanaal, zie je 2 knoppen die standaard op half staan ingesteld.

1 van deze knoppen die je nodig hebt is stereo seperation.
Zie bijlage voor aanwijzing naar deze functie.
Zeg maar de verbreding van de sound.
Als je deze juist de andere kant opdraait, gaat dat als het goed is over van stereo naar mono.
Na testen lijkt het me mono. Links en rechts hoor je de sound.
Dus 1 x mono links & 1 x mono rechts.

PS Ik snap wat je bedoeld met de output.
Datgene wat je aangaf, zie ik staan, als ik Asio4All selecteer.
Daar heb ik geen ervaring mee.

Attachments

• seperation.jpg
    seperation.jpg
    39,8 KB · Bekeken: 96
hey boyd mijn vraag aan jou is, wat wil je opnemen, instr of vocalen???
en waarom wil je in fl opnemen???? er zijn veel betere en gunstigere sequencers!
b.v. sonar, cubase, enz....
Peace

onzin ! :)

Is inderdaad tegenwoordig de grootste bullshit dat FL minder kan dan andere DAW's.
Boyd, post anders eens een screenshot. Je kan dus bij het Input vak in je mixer niks selecteren? Dit heeft meestal te maken met je geluidskaart, of het ontbreken hiervan.

Heb je een geluidskaart, of gebruik je het standaard "Realtek" gebeuren, wat soms wel eens lastig doet met FL..?

FF korte intro (kreeg elders al de wind van voren :P) ben half jaar bezig, vooral met technisch gezien een beetje alles aan elkaar mixen, daarna met de juiste effecten de juiste fx genereren en nu ben ik bezig met geluidsoptimalisatie.

Ik heb een acer laptop en als ik in apparaatbeheer kijk zie ik bij 'besturing voor geluid' (enige geluidshardware sectie die ik kan vinden) het volgende: 'High Definition Audio-apparaat'
Ik neem aan dat dit mijn geluidskaart is, aangezien er niets anders is.
In de volgende link zie je boven de 'out' die ik bedoel en onder de 'in' (plaatje van renaldoz verduidelijkt het, mocht je t niet helemaal begrijpen)http://www.easy-share.com/1908931386/audio.jpg

meloyoungster zegt dat ie t automatisch doet, maar ik kan t niet selecteren. In de afbeelding zie je ook dat de rest wel oplicht, maar de stereo en mono functie niet.

De reden dat ik hiernaar vraag is omdat ik reacties krijg (en zelf ook merk) dat de kwaliteit van mijn geluid niet optimaal is, ik test t ook zonder fx eroverheen en moet concluderen dat t niet daardoor komt. Hoop dat iemand me nu verder kan helpen!

Wat de functie doet, is het geluid (de track), links en rechts van elkaar scheiden of juist samenvoegd, letterlijk.
Links is scheiden, 'to seperate'. Rechts is samenvoegen, 'to merge'.
Zo uit me hoofd zijn dit de vertalingen.

Om je track mono te krijgen - volgens FL handleiding - draai je de rood omringde knob (zie plaatje) volledig naar links.
Je merkt ook dat het stereobeeld inperkt en dat je uiteindelijk, links en rechts alsnog geluid hebt. Dit is 2 x mono.
Dit kan per kanaal @ mixer ingesteld worden.

In het FL hulp bestand (druk: F1) kun je mono typen, waar je bovenstaande terug vind.
Verder vind je hier veel info en uitleg over FL.

Laatst gewijzigd:
Back