Cubase SX - Output Channel veranderen

Appleman

Stamgast
hoi iedereen,

ik heb net een nieuwe geluidskaart aangeschaft (Roland UA-25EX), zeer goede geluidskaart. Nu heb ik hem aangesloten, alles werkt prima. Op het moment dat ik een project open van cubase (waar ik dus al met die oude geluidskaart aan bezig was) kan ik de Master output niet veranderen.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- (de driver al een keer opnieuw geinstalleerd.)
- Devices > Device Setup > VST AudioBay > UA-25EX Geselecteerd

Maar telkens als ik mijn oude project open, komt er nog steeds de oude geluidskaart :? Wat kan ik hieraan doen?

Attachments

• screenshot3.JPG
    screenshot3.JPG
    31,8 KB · Bekeken: 108
  • screenshot2.JPG
    screenshot2.JPG
    21,5 KB · Bekeken: 87
  • screenshot1.JPG
    screenshot1.JPG
    39,3 KB · Bekeken: 91
Kijk eens in het VST connections scherm of ie daar wel als output bus ingesteld staat?

nee, dat staatie niet.
kijk op de screenshot hieronder voor mijn vst connection settings.

Attachments

• vstconnectons.JPG
    vstconnectons.JPG
    27,9 KB · Bekeken: 86
Zo te zien gebruikt ie wel de outputs van je nieuwe geluidskaart.
De naam van de bus is echter nog dezelfde als bij je 'oude kaart'. Dat doet Cubase volgensmij om te zorgen dat je oude projecten ook gemakkelijk weer kan openen als alleen de hardware veranderd.

Wat je kan doen is deze connecties verwijderen (of hernoemen) en met 'Add bus' connecties aanmaken voor alle nieuwe outputs. Op dezelfde manier zou je dit ook met de inputs moeten kunnen doen.

Je zou haast denken dat de ASIO buffers te laag staan, maar in je screenshot staan die juist erg hoog (waardoor dat het probleem niet zou mogen zijn..). Kijk anders eens wat er gebeurt als je bv. Direct monitoring uitzet?

heb alles alles geprobeerd het gekke is:
als ik een nieuw project open dan is alles gewoon goed!
wat moet ik hier mee?

heb alles alles geprobeerd het gekke is:
als ik een nieuw project open dan is alles gewoon goed!
wat moet ik hier mee?

Dat geeft in ieder geval hoop ;) Dat betekent dat het ergens in je oude projecten zit. Misschien alle audio routings nog eens nalopen? Kijken of dat allemaal klopt met de nieuwe bussen die je hebt aangemaakt (al kan ik me niet zo goed voorstellen dat het gaat kraken als die bussen niet kloppen, volgensmij heb je dan gewoon helemaal geen geluid).

Is het niet de CPU die tegen de 100% aanloopt in je oude projecten?

Back