Lasgo alone

Rob1986

Stamgast
Hallo Ik ben een enorme fan van dance muziek gelijk Milk inc, Lasgo enzovoort
en ik ben aant proberen wat klanken na te maken maar ik zou graag jullie tips
weten i.v.m. hoe je deze klank maakt in het nummer Lasgo Alone.

De klank die ik zoek begint ongeveer bij de 38 seconden en bij 2minuten en 6 seconden komt het ook nog, ik bedoel de klank die op de bass gebouwd is dus als zij zingt all my friends keep telling me enzo verder en daaronder hoor je de klank heel goed en tijdens ieder stroofje hoor je het heel goed zo een speciale arpeggio achtig ding ik weet nie wat het juist is maar zou graag ook zo een klank maken.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel

Alvast bedankt

Groetjes

het is een beetje percussie achtig geluid, ik heb zoiets in mn CS6x zitten. koppel in ieder geval je cutoff freq van je filter aan je aanslaggevoeligheid, verder herken ik er niet een bepaalde golfvorm oid in.

ok dat is goed, ik zal het zeker uitproberen.

Bedankt alvast

indien nog iemand iets van golfvorm herkent of nog andere tips weet mag altijd.

Groetjes

begin eens met 2 licht gedetunde zaagtanden en pas er desnoods eentje aan.

Er zit ook nog een extra effect overheen overheen wat voor dat "vuurpijl-in-een-tunnel" geluid zorgt maar gezien mijn brakheid op het moment kom ik niet verder dan uitkramen dat het een steeds opnieuw startende flanger is
drunk.gif

edit: probeer de osc retrigger functie (bijvoorbeeld zoals kan in Sylenth 1) zodat de detuning steeds verder uit elkaar gaat na de aanslag maar wel steeds zo goed als het zelfde begint bij de aanslag.

Ok, das goed dat ga ik zeker uitproberen met die zaagtanden en die flanger, alvast bedankt voor de reactie

Groetjes

Ik zou de Rob papen Albino eens checken voor die sound, kan je hem zeker in terugvinden... Het lijkt mij ofwel een soort fxje of een soort apreg

Succes :)

Als ik me niet vergis is dit de "Uck Muck" preset uit een Access Virus..
In 1 van de eerste singles zit 'ie ook, maar daar is het de main leadsound.
Suk6!

Uck Muck zit ook in de Waldorf XTK. Maar het zal wel een Virus zijn.

Hallo

Nogmaals bedankt voor alle reacties, kzal zeker nog verder uitproberen, ja typische Lasgo Sound, zo hebben die dance groepen dat veel gehad he zeker eind jaren 90 begin 2000, kvind Milk Inc ook goed die hebben ook zo sounds die ik nie gemakkelijk kan namaken, waarschijnlijk uit vele oudere synthesizers.

Typisch Lasgo? Access Virus ( C/Ti ).

Ja dat kan zijn, maar ik bedoel die producers hebben zoveel synthesizers dat dat eigenlijk overal uit kan komen, maar alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes

maar ik weet nie hoe en wat het juist zit maar had op een website gelezen dat Armin Van Buuren en nog andere producers werken met de ES2 in Logic en in dat artikel stond dat je met die ES2 95% van de synthesizer geluiden kunt maken dus zou dat is heel veel vond ik. maar ik dacht altijd dat je met de meeste analoge synthesizers bijna alle klanken kan maken die je wil maar ik kan ook mis zijn.

je bent mis denk ik.

Als ik kijk naar synthmogelijkehden kan ik meer met mijn pluggins dan met mijn analoge en va hardware synths. Virus Ti /C is wel een uitzondering denk ik, net als een paar andere dure bakken, maar met bijv sylenth1 of massive kan je echt veel meer dan met die analoge oude bakken.

Ja dat zal wel waar zijn, ik ben ook nog een beginneling op het gebied van klanken maken daarmee dat ik die lasgo sound vroeg, alleszins bedankt voor al de reacties, ik ga mij wat meer moeten verdiepen in synthese waarschijnlijk omdat er zoveel mogelijkheden bestaan en Sylenth 1 en Massive heb ik niet dus ik weet niet hoe die synths zijn maar naar heb wel al audio demos gehoord ervan en dat was wel de moeite waard.

Back