[zwééf] Weer eens wat anders...

AOR

Ouwe rot
...dan al dat gebeuk.

Heb de track vanochtend stiekum op me werk met oordopjes gemaakt en heb het nog niet de 'day-after-check' gegeven. Ik was benieuwd wat uwe bevindingen over hetvolgende gelinkte spul was:

http://www.alexorion.com/music/AOR_Flow.mp3

Kon nu nog niet echt een soortgelijkklinkende titel bedenken om aan te geven welke stijl het is.

gr lex

mooi !!

beetje eentonig maar wel mooi.
wat me wel aanstaat is dat je het gewoon lekker op de computer hebt gemaakt en nog wel op je werk, bewijst maar weer dat je helemaal geen megastudio nodig hebt om muziek te maken.
Ik zie je al helemaal zitten achter je compaq of dell computer met novell netwerk en NT4 een office pakket, exact en wat muzieksoftware, heerlijk !! 8o)

Origineel geplaatst door da goose
mooi !!

beetje eentonig maar wel mooi.
wat me wel aanstaat is dat je het gewoon lekker op de computer hebt gemaakt en nog wel op je werk, bewijst maar weer dat je helemaal geen megastudio nodig hebt om muziek te maken.
Ik zie je al helemaal zitten achter je compaq of dell computer met novell netwerk en NT4 een office pakket, exact en wat muzieksoftware, heerlijk !! 8o)

:) Jah, inderdaad is het wel eentonig wat betreft 1 geluid. Het geluid waarmee die begint hoor je zowat het gehele nummer. Daar moet ik nog maar eens wat mee doen, al is me zak met noten bijna leeg.

Inderdaad op een gare pc zit ik sneaky met alt+tab zogenaamd continu cd's te luisteren. De sukkels.

Lang leve de systeemslaaf.

Zeker een rustige baan zo te horen. ;)

Hij klinkt lekker relaxed hoor. Doet mij aan Plaid denken, rustig dan he.

Thuis een keer lekker uitmixen (via oordoppies lijkt me zonde) en dan zeker voor een release gaan. :)

nou eens luisteren als ik onzin uitkraam komt t doordat het laat is en ik eigelijk in me nest hoor te liggen :Z
me gevoel zegt me dat de tone waar je mee begint (zeg ff het belletje) niet helemaal tune is of weet ik veel wat t is, hij is net niet perfect! later merk je hier overigens niks meer van ! Ik vind de sferische percussie achtige beat/drum achtige beat erg mooi !!!! het nummer is perfect om strakkies met koptelefoon eens te gaan luisteren in me nest ! ik denk dat ik er zo mee in slaap kan vallen (POSITIEF BEDOELD! dan is het best lekker sferisch!)

Ik denk dat je het eens lekker verder moet uitmixen ! Misschien iets met een lekkere jazzy ride erin of weet ik t gewoon wat meer uitwerken en misschien meer een verhaal laten vertellen dan dat t nu doet dan is het echt een erg lekker nummertje om bezopen op de bank de tijd mee te vergeten !!!! b.t.w. de bassachtige sound op 3.59 klink erug lekker!!
de piano op 4.30 ongeveer vind ik ook leuk alleen zou ik zelf hier denk ik een accoordje spelen i.p.v. enkele tonen. afhankelijk van hoe dat klinkt natuurlijk want dit klinkt ook al lekker hoor !

al-met-al : SPLENDID KABBELNUMMERTJE!!!!! :D

Origineel geplaatst door Mstudio1
nou eens luisteren als ik onzin uitkraam komt t doordat het laat is en ik eigelijk in me nest hoor te liggen :Z
me gevoel zegt me dat de tone waar je mee begint (zeg ff het belletje) niet helemaal tune is of weet ik veel wat t is, hij is net niet perfect! later merk je hier overigens niks meer van !

Ja, dat viel mij ook op, komt misschien door de 'arpagio', hoe heet dat ook alweer? Enigszins cheap om maar plat te zeggen, wanneer je het solo hoort. Ik was al aan het kijken of ik dit kon veranderen, maar kon nog niet echt de oplossing vinden. Ik denk dat ik er maar een intro met een zwerm bijen doorheen laat zoemen, hoor je het ook niet meer solo. ;)

Misschien iets met een lekkere jazzy ride erin of weet ik t gewoon wat meer uitwerken en misschien meer een verhaal laten vertellen dan dat t nu doet dan is het echt een erg lekker nummertje om bezopen op de bank de tijd mee te vergeten !!!! b.t.w. de bassachtige sound op 3.59 klink erug lekker!!
de piano op 4.30 ongeveer vind ik ook leuk alleen zou ik zelf hier denk ik een accoordje spelen i.p.v. enkele tonen. afhankelijk van hoe dat klinkt natuurlijk want dit klinkt ook al lekker hoor !

Bedankt voor het beamen van mijn twijfelachtige momenten, dat pianootje is wel ok, maar wel heel erg slapjes. Heeft niet echt power. Komt niet zo mooi naar voren. Ook al is het maar een stukje van 3 seconden lang ofzo.

Hartstikke bedankt voor je uitgebreide reply. Leuk om te lezen dat je er mee in slaap kan vallen, met of zonder fles onder je arm. :okdan:

al-met-al : SPLENDID KABBELNUMMERTJE!!!!! :D

kabbel? als in kabbeljouw?

Eeh die loop is van Akai toch??

Maar is vond m eerlijk gezegd toch wat saai,
weinig variatie in sound, wel in opbouw maar qua sound een beetje eentonig...ik miste vette sounds:D

Origineel geplaatst door Bass
Eeh die loop is van Akai toch??

Die loop? welke loop? Er zitten geen loops in.

Origineel geplaatst door Bass
Maar is vond m eerlijk gezegd toch wat saai,
weinig variatie in sound, wel in opbouw maar qua sound een beetje eentonig...ik miste vette sounds:D

:D Hellaas...

Origineel geplaatst door fuse
Zeker een rustige baan zo te horen. ;)

Hij klinkt lekker relaxed hoor. Doet mij aan Plaid denken, rustig dan he.

Thuis een keer lekker uitmixen (via oordoppies lijkt me zonde) en dan zeker voor een release gaan. :)

Plaid, wat een vergelijking. Nou, zo ver zijn we nog lang niet. :D

Maar, tnx anyway.

Lekker chillout trackie, maar wel een beetje eentonig. Misschien nog iets vollere strings erin voor een warmere en completere sound. De ride tegen het einde van het nummer voegt in ieder geval wel veel toe.
Btw, waar heb je dit precies mee gemaakt? Reason ofzo?

Origineel geplaatst door AOR
kabbel? als in kabbeljouw?
als in een kabbelend beekje :D val je ook bij in slaap en is ook mooi geluid :D
een beekje kan ook oneindig doorlopen zonder dat t echt irritant wordt
Je kan wel verveeld raken door erg lang naar een beekje luisteren, dus dat is een valkuil waar je altijd voor moet uitkijken bij deze stijl muziek :)

Origineel geplaatst door AOR
Die loop? welke loop? Er zitten geen loops in.

:D Hellaas...
het zijn iig bekende drumsamples uit dezelfde kit
als ze al niet uit een rex filetje komen ;)

maar klinkt lekker hoor
echter mijn inziens klopt er iets niet aan de groove
maak de beats eens 4 bars ipv 1 dat scheelt iig een hoop
dus meer variatie in de kicks en hihats ... misschien nog een open slepende hihat

en kijk ook eens naar het arrangement want de beats komen er soms na een break wel op een maf moment in ....eerlijk gezegd

maar GA ZO DOOR HOOR ... :halleluja

hey

heerlijk nummertje..

ik denk idd ook dat de beats niet helemaal kloppen MAAR!!! dat kan JUIST mooier en eigenwijzer zijn dus ik zeg DOE JE DING.. ik zou zelf wat meer flow erin doen, nu is het een beetje hakketak..

maar wel lekker.. probeer trouwens toch maar eens die loops te gaan knippen en dan te gaan spelen..
kjik..als je hier een minuut naar luistert kun je 2 dingen denken.. 1) het is saai en eentonig.. of 2) het is trancy en neemt je mee de diepte in..

bij beide gedachtes, als je in eens na 1 of 2 minuten die beats gaat knippen, prikkel je de luisteraar.. en krijg je de luisteraar in een hele andere fase .. dat is kikke! .. try it

Hey heb ik hier nog niet op gereageerd? :(
Dit klinkt erg lekker en ik meen een bekende drumloop te horen maar dat is helemaal niet erg, want hij is goed gebruikt!

luistert lekker weg..

RV

Back