Van Mac out of the box en terug erin.

auel neides

Ingeburgerd
Dit is volgens mij de eerste thread die ik hier open na jaren van toekijken en af en toe een koopje doen op de marktplaats hierzo.

Ik zal alvast beginnen met het expliceren van de TT.

Ik zou graag vanuit men Mac ( Logic8, Ableton8 ) naar een mixer gaan ( om volumes, aux sends, ... ) te regelen en vanaf daar terug in men Mac.

Ik beschik momenteel over volgende hard/software:

-Macbook 2.0Ghz Core 2 Duo 2GB ram
-Xone 4D ( ingebouwd Audio 8 dj van Native Instruments )
-E-mu 49 master keyboard
-Fostex studiomonitors
-Studiohoofdtelefoon
-Logic 8
-Ableton 8

( niet alle zaken hierboven doen ertoe, maar kom )

Ik zou dus vanuit Logic/Ableton men kanalen willen toewijzen aan mono kanalen op men geluidskaart ( Vraag1: Is dit mogelijk? ). Van hieruit zou ik naar een mixer gaan ( Vraag2: Welke is aan te raden? Budget max 500€ ). En daarna terug in men geluidskaart om alles terug op te nemen in Logic/Ableton.

Dus graag de hulp van de slimme forumgangers van Synthforum gevraagd :)

Bedankt bij voorbaad.

Ik zie de toegevoegde waarde niet echt om met een geluidskaart met enkel stereo out (voor zover ik het kan overzien) naar een mixer te gaan, en dan weer terug. Heb je nu tig uitgangen, en wil je meerdere aanwezige externe FX gebruiken en MIDI synths erbij in mixen via MIDI, dan snap ik het, maar anders............
Met je huidige configuratie zie ik de meerwaarde er voor jou niet van.

In Cubase kun je een externe FX inlussen via je geluidskaart, ik neem aan dat dat met Ableton en Logic ook kan. Heb je die optie al onderzocht? Ook dan zul je een externe FX moeten aanschaffen.

En waarom wil je dit eigenlijk? Wat denk je ermee te kunnen bereiken?
Die vraag moet je voor jezelf als eerste beantwoorden. Verwacht je dat het beter klinkt? Werk je liever met knoppen?

Het laatste is waar, ik werk gewoon liever hands on. Daarom dat men 'midi-controller' ook een Xone 4D is geworden, hij bied me bij men dj sets gewoon het meeste opties aan men vingertoppen.

Ik heb ook al zitten kijken naar midi controllers, bv de Projectmix. Maar deze zijn allemaal tegen de 1000€ aan. En ook zit er in velen een geluidskaart ingebouwd, iets wat ik dus niet meer nodig heb.

Extra fx heb ik niet echt nodig aangezien Logic me al redelijk uitkomst geeft hierin en omdat ik ook de FM8, Massive en Absynth plugins bezit.

Ik kan er ook niet goed aan uit ( geluidskaart ), maar normaal gezien moet hij toch gewoon op mono kanalen in te stellen zijn ( dit geeft hij in Ableton toch weer ).

Maar dan neem ik aan nog steeds 2 mono kanalen? Dat is neem ik aan nog niet genoeg om naar buiten te gaan met heel je sporen.

Ik zou dus eerder voor een goede control surface voor mijn/m'n DAW kijken.

Behringer BCF (oid) lijkt me zinniger dan een mixer in jouw geval.

Als het je enkel om het "hands on" gevoel gaat moet je gewoon een midi controller aanschaffen. En mixer heeft voor- en nadelen. In jouw situatie ga je van 0% van de voordelen gebruik maken maar haal je je wel alle nadelen op je hals...

Jah inderdaad, als je de geluidskaart niet nodig hebt en een dedicated controller wil voor je DAW, is het dan niet misschien beter om een Mackie Control Universal/Euphonic MC Control aan te schaffen? :D

Mackie Control Universal/Euphonic MC Control
Deze kosten toch meer dan het voorgestelde budget? ( maar het zijn wel mooie voorbeeldjes )

De behringer zegt me wel iets, maar heb zelf nogal slechte herinneringen aan behringer ( mic, monitors,... ). Ik wil wel wat meer uitgeven voor wat kwaliteit, maar 500€ is echt de max.

ik zie voor jou niet echt de toegevoegde waarde van een external mixer...je hebt dan ook alvast een geluidskaart met aparte Out's nodig.
Maw je gaat veel investeren terwijl je even goed mixing, EQ etc in Ableton kan doen...maw een uitgebreide Midicontroller zal voor jou nuttiger zijn.

De Behringer BCF2000 heeft gemotoriseerde faders en geeft dus "hands on" gevoel. De Novation controllers hebben geen gemotoriseerde faders, wat zeer irrritant is als je ze wil gebruiken als volumeregelaars.
Dit gezegd zijnde, als je toch voor Novation wil gaan, neem dan de Zero versie zonder toetsen, werkt veel handiger.

Back