file convert programma mac

matrixxx

Ouwe rot
ik ben op zoek naar een programma voor de mac die div files kan converteren naar een ander format. waarom? ik heb veel oude disks met samples van diverse merken en die zou ik graag willen overzetten naar een nu bruikbaar format. ik heb wel een mooi programma gevonden alleen die gaat op windows en geen osx http://www.fmjsoft.com/awframe.html misschien iemand die zo'n soort gelijk programma kent voor de mac die heel veel formats aan kan.

Tja, Translator... ze beloven al jaren een Mac versie en die is er nog steeds niet echt. Die Free versie kan ook niet converteren ("no conversions available yet"), dus daar heb je niet zoveel aan om te testen.

Ik heb de Windows versie maar daar wordt ik ook niet gelukkig van, ondanks dat die wel officieel "af" is. Ik zou het zelf niemand aanraden. Ik heb ook in 2005 al betaald voor een cd die ik nog steeds niet gekregen heb. Die zouden ze versturen zodra de Mac-versie af was. Kun je nagaan dus...

Tja, Translator... ze beloven al jaren een Mac versie en die is er nog steeds niet echt. Die Free versie kan ook niet converteren ("no conversions available yet"), dus daar heb je niet zoveel aan om te testen.

Ik heb de Windows versie maar daar wordt ik ook niet gelukkig van, ondanks dat die wel officieel "af" is. Ik zou het zelf niemand aanraden. Ik heb ook in 2005 al betaald voor een cd die ik nog steeds niet gekregen heb. Die zouden ze versturen zodra de Mac-versie af was. Kun je nagaan dus...

haha dat verhaal van die cd's met translator is toch ongeloofelijk grappig.., overal lees je over ongeleverde cd's..
op kvr audio kan je hele topics over lezen, incl de man van chicksys zelf.
op hun site staat overigens:
Note: a brand new Universal Binary Translator Mac is in beta. Registered owners may try it upon request to support@chickensys.com

Verder bestaan er geen goede conversie programma's voor OSX, bij mijn weten..
Als ik me niet vergis kon DSP Quattro nog met scsi samplers werken toen het PPC was (dus in OSX), maar sinds de overgang naar intel is dat ook gedaan.

Hier in de studio: OS9 & OS8.6 voor die doeleinden, en zin om eens dsp quattro te proberen op een G4, maar er nog niet toe gekomen.

Voor typische zaken die niet op een Apple kunnen, maar wel onder Windows, heb ik op mijn macbook een XP-hoekje ingericht, met VirtualBox.
Lekker gratis, en het werkt prima.
Kan uiteraard ook met bootcamp, maar ik vind het wel lekker zo.

Back