Siftables - dit wordt heel erg leuk !

Mk II

Fris Gewassen Lid
Muziek maken op een iPhone of Nintendo DS is in 1 klap ouderwets geworden. dit moet je gezien hebben: een digitale blokkendoos ! losse blokken met beeld & geluid die samen een spelletje of een rekenmachine of een hele toffe sequencer vormen... het muziekgedeelte begint na ongeveer 4 en een halve minuut. Komt binnenkort op de markt.

Ik denk dat deze "Siftables" een hele grote hit gaan worden en verheug mer nu al op om er mee te spelen. Lijkt me ook een heel interessant platform om voor te programmeren... smullen!

http://www.popsci.com/entertainment-amp-gaming/article/2010-01/world-meet-sifteo-sifteo-world

ps: filmpje staat ongeveer halverwege de pagina

heel cool! als ze nou ook nog draadloos opladen als je ze in een opbergdoos of mandje knikkert en er een paar grotere varianten met een touchscreen komen die stand-alone ge-edit kunnen worden dan wordt het nog veel vetter natuurlijk!

stel je voor eentje op formaat van half A4 waarop je een 16 staps sequencer met touchscreen kunt bedienen. koppel en een synthblok aan en effecten die ook allen per touchscreen te bedienen zijn.

maar het allergaafst zou voor mij zijn als we onze sequencers zoals Sonar en onze softsynths konden bedienen zoals in de film Minority Report, alles met de handjes, slepen, draaien, arrangeren, copy paste!

ik zie geen touch screen maar dat is natuurlijk zeer goed mogelijk als variatie binnen dit modulaire concept, zo'n schermpje kost geen drol meer dankzij al die mobieltjes enzo. ze hebben bijv. wel tilt & accelaratie sensors en daar kunje al heel veel mee doen. en ze hebben ook een draadloos comm. protocol en zo te zien een (mini) USB poort. Kortom: controle genoeg.

Ik vind het echt een briljant concept. de uitvoering is natuurlijk effe afwachten maar de demo maakt me zeer nieuwsgierig. ik ga er TZT zeker een paar bestellen

alles met de handjes, slepen, draaien, arrangeren
oo, dat komt er aan hoor. niet morgen of volgende maand maar over een jaar of vijf is dat gemeengoed.

Opa vertelt: het eerste computer programma dat ik ooit geschreven heb moest ik aanleveren op een stapeltje kartonnen schrapkaarten waarop je met potlood vakjes zwart kon maken. Die vakjes werden uitgeponst en de kaart kon dan gelezen worden. Dat was een jaar of 30 geleden bijzonder high tech :)

Echt vet, vooral als er software voor verschijnt die lijkt op: Ik denk dat er meer kans is dat ik Siftable bij de Blokker tegenkom dan Reactable.

Laatst gewijzigd:
de verkoopprijs wordt natuurlijk wel een belangrijke factor. Als de prijs niet al te hoog is, worden ze geheid een succes - kijk maar eens naar de gezichten van die kids in het filmpje. ik hoop en vermoed dat ze setjes van 2 / 4 / 8 exemplaren gaan aanbieden.
En als deze reeks eenmaal loopt kun je er donder op zeggen dat er meer producten komen. En upgrades, updates en nieuwe software natuurlijk. Of een concurrent met meer mogelijkheden!

Back