nieuwe geluiden in je virus ???

metatron

Sw, Sdshn, Ptch & Rvrb
Hoe moet ik nou geluiden in en uit m`n Virus C halen. Heb in de gebruiks aanweizing gekeken maar daar stond iets met allerlei codes en nummers:confused: , kwam er niet echt uit. Kunnen jullie me misschien vertellen hoe dat ongeveer moet.

alvast bedankt;)

Als 't hetzelfde gaat als op m'n Waldorf krijg je een .mid.

(even ingelogd, fake gegevens ingevoerd)

Juist. Voorbeeldje : De Mikail Hansson set bestaat uit een .zip file die onderverdeeld is in een paar folders. Een van die folders is de Standard Midi File version. Hierin vind je een .mid die je dan vervolgens met een sequencer moet afspelen. In Cubase - importeer/open de midi file, zet alle SysEx filtering uit, speel af en zorg ervoor dat wat er afgespeeld wordt naar de midipoort van de Virus gaat. Kanaal maakt niks uit.

Eruit halen : Zorg ervoor dat je sequencer alles opneemt van wat er uit de Virus komt qua midi, en zet SysEx filtering weer uit. Knal op "Record" terwijl je in het menu kiest voor "Bulk Dump" of "Patch dump" (ligt er aan hoe 't heet).

Nog makkelijker uitgelegd:

Importeer je .mid bestand in Cubase.
Zet de sysex filtering uit.
Stuur deze naar je virus.

Bij welke stap gaat het fout? Een iets specifiekere vraag is misschien iets handiger.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Nog makkelijker uitgelegd:

Importeer je .mid bestand in Cubase.
Zet de sysex filtering uit.
Stuur deze naar je virus.

Bij welke stap gaat het fout? Een iets specifiekere vraag is misschien iets handiger.

Ik bedoel van die presets. Je hebt op die site een zooitje presets staan en die wil ik ook wel ff uitproberen.

2 dingen:

Ga eerst aan de slag om zelf geluiden te maken.
Kijk even op midi.pagina.nl - Daar staan links op waarin het een en ander uitgelegd wordt over MIDI. Je mist namelijk de basiskennis van midi en dan is het uitleggen wel erg moeilijk.

Niet kwaad bedoeld metatron maar weet je uberhaupt wel wat je gekocht hebt ??????

gr. Mario

Origineel geplaatst door mario
Niet kwaad bedoeld metatron maar weet je uberhaupt wel wat je gekocht hebt ??????

gr. Mario

Een synth :D

Hoe bedoel je prezies? Heb die access gekocht omdat ik weet dat ie veel gebruikt word voor muziek in mijn style (hardcore). Haal trouwens nog vettere geluiden uit de Junglist dan ik tot nu toe shit uit die virus heb kunnen toveren.

Banana World: Thanks voor de tip, ga dat maar eens ff lekker doornemen binnenkort.;)

Laatst gewijzigd:
Mischien had je beter met een minder uitgebreide synth kunnen beginnen ipv van een virus alhoewel ik zeer goed begrijp waarom je bent gegaan voor dit monster want ik neem aan dat het je eerste synth is zeg maar ??? btw... heb je een 'midi' keyboard om met je presets te pingelen ???

maw je kan dus de 'geluiden' van je virus afspelen via een keyboard???

metatron: download die presets van de site, je hebt nu een midi-file die je in Cubase o.i.d. kan laden, speel die file af en voila je hebt de presets in je virus staan (wel even zorgen dat ze op 't juiste kanaal afgespeeld worden, zodat je virus de gegevens kan ontvangen)

veel plezier! de virus rules bigtime :)

idd eventjes wat lezen over Midi en Sysex (system-exclusive) messages. Het is niet zo moeilijk, maar het is gewoon techniek van 20 jaar oud en komt daarom vaak nogal verwarrend over.
(dames en heren fabrikanten, wanneer gaan jullie nou in godsnaam eens een alternatief voor Midi ontwikkelen!?!? We zitten inmiddels in het jaar 2003 hoor!)

ge zal wel moeten wil je iets zinnigs doen met je appratuur ;) :D

Back