Audio in FL-studio

Hega

Stamgast
Momenteel ondervind ik veel problemen met het opnemen van audio (voor gitaar) in FL-studio.
Als ik de bovenste optie aanklik en voor Edison kies, dan slaat de boel volledig op hol.
Het gekke is dat ik Asio4all heb geinstalleerd, maar dit wordt in FL-studio niet 'erkent' bij audio-opties onder input.
Hoe kan het dat Edison zo blokkeert en lawaai begint te maken?

En zou het ook mogelijk om een andere wave-editor te gebruiken voor FL-studio?

En hoe kun je verder samples (wav) invoeren?

Laatst gewijzigd:
Je kan andere editors instellen onder tools > External Tools.
Ik weet alleen niet of je direct naar een ander programma kunt recorden.

Samples invoeren is makkelijk. Gewoon vanaf de browser (staat standaard links) een file naar je channellist of playlist slepen. Dit kan ook vanuit bijv Windows verkenner.

Wat je ook kunt doen is een externe audio editor naast flstudio draaien en laten opnemen en later het bestand naar je playlist slepen.

Een goeie, en gratis wave-editor is bijvoorbeeld Audacity. Gebruik ik ook omdat ik Edison wat bij FL komt niet lekker vind werken.

Overigens record ik m'n audio in FL via de mixer in FL: Onderaan zit per kanaal een diskette/floppy symbooltje en als je hier op klikt kan je zeggen waar je de wav op wilt slaan. Dan rechtermuis op Record, audio aanvinken, record aanzetten en opnemen maar ;)

Hoe kan ik in FL-studio duidelijker het onderscheid zien tussen audio en midi?
Als ik bijvoorbeeld de demosong van FL-studio-9 laad, dan zie ik alleen maar dezelfde balkjes.
Ook bij de zangpartijen is dit het geval.
Hoe kun je duidelijker gaan zien waar de zangpartijen zitten?

Linksboven in de playlist (direct onder de toolbar) kun je focus instellen op 'audio clips', 'automation clips' of 'pattern clips'. Op het moment dat je switcht tussen deze drie opties zie je direct de verschillende soorten clips naar voren springen in je playlist zodat je deze makkelijker kan selecteren/openen/bewerken.

edit:
Zie: http://flstudio.image-line.com/help/html/playlist.htm#Jump_Playlist_ClipFocus

Back