Experimenteer dozen.

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

Ik had gisteren eventjes niets te doen en toen heb ik mijn experimenteer doos weer eens uit de kast gehaald. Toch grappig dat ik daar vroeger mee speelde. Ik zag zelfs bij een Oscillator schakeling notities in mijn eigen handscrift!!! Lachen

Heeft iemand anders ook zo'n doos en eventueel in de verkoop?

457_115.jpg

Jeps, ik had ook zo'n doos.
Dat was eentje van philips volgens mij en daar kon je complete schakelingen in bouwen. Componenten vrij te plaatsen op een gaatjesbord (met een heel irritant veertjessysteem).
Ik heb d'r een hoop plezier van gehad, en ik heb al tijden zitten denken om hem weer bij mijn ouders van zolder te halen.
Mooi experimenteren filterbakkie proberen te bouwen misschien... Anders zit ik toch maar te internetten.

JAAAAAAAAAAAAAAAH

JAAAAAAAAAAAAAAAH

Origineel geplaatst door C738
Jeps, ik had ook zo'n doos.
Dat was eentje van philips volgens mij en daar kon je complete schakelingen in bouwen. Componenten vrij te plaatsen op een gaatjesbord (met een heel irritant veertjessysteem).
Ik heb d'r een hoop plezier van gehad, en ik heb al tijden zitten denken om hem weer bij mijn ouders van zolder te halen.
Mooi experimenteren filterbakkie proberen te bouwen misschien... Anders zit ik toch maar te internetten.

@ inderdaad thanx jhonnnnnnie b.
een erg ok idee ,ik heb net als c-78 ,[volgens mij dezelfde ]een philips doos gehad ,
als hij het over vervelende veertjes systeem heb dan ,dan heb ik dezelfde doos gehad
au au au wat deden die ,krengen ,pijn aan je kl@uwen ,...
maar een bread board ,[zo heet zo,n echt ding ],zijn best prijzig ,
dit is wel een goed alternatief ,snel naar mn ouders op zolder tussen de lego .....
kickuh ide
aan de slag resultaeten volgen al is het een knipperend ledje opde BEAT,.....!
thnx for !

EXPERIMENTEERDOOS CONTEST?

EXPERIMENTEERDOOS CONTEST?

Dusss... dan krijgen we een heuse experimenteerdoos contest???

:D

Man... al die midi shit de deur uit en gewoon optreden met 4 van die experimenteerdozen..

Live cirquit benden, dan ben je de man!

Re: EXPERIMENTEERDOOS CONTEST?

Re: EXPERIMENTEERDOOS CONTEST?

Origineel geplaatst door C738
Dusss... dan krijgen we een heuse experimenteerdoos contest???

:D

Man... al die midi shit de deur uit en gewoon optreden met 4 van die experimenteerdozen..

Live cirquit benden, dan ben je de man!

vet!:okdan:

Die van mij had ik zo gek dat hij een kuikengeluid nadeed :D

regelbaar met een potmeter

Dus geen vrouwlijk lid van een parenclub?

Hmmmm.......

Pielen met electronica? TV's, radios en wat al nog meer heb ik grondig onderzocht vroegah. Was goedkoper dan zo'n setje. ;)

Ik heb hem dus een maand geleden van de zolder gehaald en het is echt geweldig. Ik heb er trouwens eergisteren nog een doepfer module mee getest! :) Voeding van mij Bohm gebruikt, via een kleine schakeling kon ik verbindingen testen met een biepje.. Hoe meer weerstand, hoe lager de noot en uiteraard met VU-meter! :)
Ik had een 500-in-1 doos, ook met de veertjes. En een heuse IC erop, lichtcellen en zonnecellen. :)

Back