distortion-racks/pedalen,...welke gebruik[te] je....

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
ik nu nog steeds de jackson, jx3p,dual tube amp,
das een leuke unit kan soms voor weinig cashjes verkregen worden
mijne was d8ik 120.-
heeft een shred functie[denkmidrange boost ...]
en een eq op beide channels en 2x boost / gain

een egte sloper
niet egt subtiel tube bakkie

2e heb ik een rocktron gainiac clean ch/ en distorted ch, ook tube x2
een mid boost en 2x gain knobbies
goedkoop ding ook iets van 100 + eu
wel goed stevig gebouwd ondanks t lichte gewicht
klinkt voormijn gevoel mid frequent ...ipv de jackson!

nu net binnen..een rocktron rampage pedaal[bruutelooks]hehe
volgensmij een transistor versie van de rack rocktron hierboven omschreven,
daarover later meer

moet eerlijk zeggen
datk meerder keren een mt metalzone poedaal heb gehad en die zijn best ook ok
vanwege de boost die je kan sturen inde frequentie die je zoekt bv op een tr606 wilje op bv de bass/ snare uits een iets andere instelling op de metalzone dan bv op de hihats
daar is de metalzone ...goed in !!

flinke scheur distortion
voor weinig :luv:

vid rocktron rampage

Ik heb 3 russiese big muffs, 2 Tokai metaldrivers(ts 808 clones die beter klinken dan ibanez), 1 ehx double muff, 1 ehx hot tubes, 1 ehx tube zipper, 1 monarch fuzz, 1 boss hyper fuzz(2), 1 boss distortion feedbacker, 1 boss turbo distortion, 1 boss turbodrive, 1 boss ultra driver, 1 mxr distortion+, 1 aria overdrive(gecircuit bend) en een onrust electriek chip verdamper(deze heeft een chip erin die elk moment in rook kan opgaan) dus als we hem live gebruiken staat er een blik met reserve chipjes naast. Jomox m-resonator, vermona retroverb+filter Ik vergeet helemaal m'n avora fuzzbox en schaller fuzz (jaren 60)

Laatst gewijzigd:
MXR M151 --> glansrijk de aanvoerder van m'n lijst; ranzig, sterk in het laag, goede eq!!!
Boss GL-100 --> 2 kanaals 19" multi inzetbare overdrive/distortion
Pearl DS-06 --> mooi geluid; van romige overdrive tot zwaardere redelijk cleane distortion
ProCo Rat --> klinkt lekker
BigMuff --> ranzig, geen ster in het laag

Nice topic :)

damn dat zijn veel distortions!

Hehe, allemaal in serie zetten en dan klagen dat je zo veel last van ruis hebt :P

Ik gebruik de Sherman FB2 graag om kicks te oversturen. Heeft zich uiteraard allang bewezen. Hiernaast heb ik nog een Boss ROD-10 die erg extreem is. Verder een Behringer tube ultragain (mic200); uiteraard erg goedkoop maar nog best interessant om je geluid mee aan gort te helpen. Ergens in een tas liggen nog een stuk of 7 pedaaltjes van Behringer maar de meesten klinken toch te gaar. Oh ja, en nog een Boss MD2, die is ook wel lekker fel.

Heb laatst ook m'n oude Behringer mixer (UB2442FX) weer uit de berging gehaald en aangekoppeld om zo nog meer te kunnen oversturen. :duivels: Ondanks dat het een oud gaar ding is ben ik blij dat ik hem nog niet had weggegooid, want hij is toch wel erg handig als modulaire distortionbank :)

Ik heb 2 gitaar pre-amps. :D
Maar ik gebruik ze dan ook voor....:duivels:....gitaren. :halleluja

Maar volgens mij ook prima voor synths/kicks etc. in te zetten :okdan:

Ik heb een Zoom 9050 1/2 19" en een DigiTech GFX1 TwinTube (ja, 2 buizen dus!) 19".
De Zoom heeft mooie distortions en een dikke pitch shifter aan boord.
De DigiTech heeft........je raad het al, een VETTE buizensound.

Tweedehands nu ook prima te kopen. Voor de DigiTech heb ik 2e hands geloof ik € 100 betaald. De Zoom heb ik in de nineties nieuw gekocht, maar krijg je nu ook voor tussen de 100/200 op marktplaats of ebay ofzo.

De Zoom heeft ook een speciale ingang voor synths of send/return. Je kunt hem dus voor beide gelijktijdig aansluiten. Front input kabel eruit trekken=achterinput aktief. Front input is Hi-Z voor gitaar en bas.
Op de Zoom kun je tot 8 FX gelijktijdig chainen! Een aanrader als je er tweedehands eentje op de kop kunt tikken! :eureka:

Ik heb de Boss metalzone ook maar ik vind 'm een beetje te, ehm, metal...
Verder heb ik een RAT, vrij strakke distortion, instant Hardfloor op een 303 en 'n Ibanez UE-300, m'n favoriet. Die heeft een compressor, distortion en een stereo chorus in een pedaal. Allen met de opamps van de TS-9. Hele fijne warme analoge deken.

Nice topic :)

Hehe, allemaal in serie zetten en dan klagen dat je zo veel last van ruis hebt :P

Ik heb ze 1 keer allemaal achter mijn yamaha DTXpress gehangen. Om de drums een beetje te vervormen. Werkte prima.

HA!
Dat is een raar ding man:)
Ik heb ook zo'n fuzz. Superheftig geluid en een hele rare sustain.
Of eigenlijk: praktisch GEEN sustain :)

De mijne maakt op het laatste stukje van de fuzz potmeter kort sluiting. We hebben er een oude philips variabele weerstand tussen gesoldeerd en nu is hij bruter dan de EHX Hot tubes(buizen versie) fuzz. Hij blaast hem finaal van tafel. Ook de Zvex fuzzfactory is niet heftiger. Kortsluiting rules!!!:D

Hey ron is je postbus al leeg?

hebter weer 20 afgedaan
pff

ik heb ook nog dus een be 5 van boss een plastic floorpedal
lijkt denkik op soon me50
aleen zijn dit twee analoge pedals en 2 digi pedla
de digidelay /compressor zijn digital en de chorus / distortion[od/distortion] zijn analoog

egt leuk ol skool fx ie
je kan dus de fx perstuk inschakelen ,..werkt niet egt superb,..
je kan niet de in/ outs regelen van de individuele fx ..

Back