LCD verlichtingsfolie

Dikkie

Nieuwkomer
Ik heb een aantal synths en wat modules waarvan de achtergrondverlichting van het lcd vrijwel verdwenen is. Nu zag ik op Conrad van die folie's, maar natuurlijk is er niet één bij die past.

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?fh_host=http://www1.conrad.nl&fh_session=/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTQyMjg0NTI0OTI=?&fh_pic_url=//media.conrad.com&layout=b2c&finder=&fh_params=fh_search%3Dlcd%26fh_refview%3Dsearch%26fh_reffacet%3Dcategories%26fh_refpath%3Dfacet_142844301%26fh_location%3D%252f%252fb2cconrad_nl_b2c%252fnl_NL%252f%2524s%253dlcd%252fcategories%253c%257bb2cconrad_nl_b2c_nl2shop_b2c_tab_components_nl2shop_area_14738_nl2shop_area_17651_nl20212060%257d%26fh_eds%3D%25c3%259f

Zo links en rechts op het internet gespeurd en daar heb ik iets opgevangen dat die dingen op fosfor werken en op maat te knippen zouden zijn.

Wie heeft hier ervaring mee?
Als ze passen, kan ik ze zondermeer aansluiten?

Ik heb wel gezocht naar originele onderdelen of copieën daarvan die dan uit amerika moeten komen, maar dan kan ik net zo goed wel een andere gebruikte synth of module gaan kopen.

De instrumenten waar het om gaat:

Korg wavestation
Yamaha SY-77
Kawai K5
Emu Emulator IIIxp
Emu Esi-32

Ik weet niet of je de goede link hebt toegevoegd....maar die in je mail verwijst naar contactspray en andere spuitgerei...

Daarbij lijkt het me sterk dat als de achtergrondverlichting bijna is verdwenen dit met een folie valt op te lossen daar het gaat om de verlichting....en niet iets van een folie waar het "probleem" zich voordoet.

Die was nog van mijn vorige bericht, ik was vergeten de nieuwe url te copieëren......

Dat dunne matje wat achter de lcd schermpjes en licht geeft word verlichtingsfolie genoemd. Tenminste bij Conrad.

Dat sleutelen is de moeite maar. Zo'n ding uit elkaar halen stelt helemaal geen drol voor. 5 Minuten schroefjes draaien. Ik wil mijn instumenten in orde hebben. Ik wil niet een zeikerd zijn, maar ik zou graag antwoorden op mijn vragen willen hebben.

Zijn er folies voor voor de rond de 10 euro per stuk en geen usa spul van 50, 60, 70 dollar exclusief hezelfde berag om het hier te krijgen. Is het waar dat die fosfor folies op maat kunnen worden geknipt. Kan ik ze zo monteren of moet een andere voeding in. Dat wil ik primair weten. Ik wil niet horen hoeveel werk het is om de folie te verwisselen wand als je aardig kan sleutelen denk je heel anders over die "moeite".

Nogmaals, als nieuweling hier op jullie forum wil ik niet een zeikerd zijn, maar ik wel to the point komen voordat er een hele draad ontstaat die gaat over wie het nu wel de moeite waard vind en en wie niet. Dat interesseert mij niet, ik vind het de moeite waard ook al zal ik de hele dag zitten sleutelen. Maar ik moet helaas wel op de knip letten. Vandaar iik mijn interesse in de Conrad folies. Misschien is hier iemand die een andere adres heeft waar ze, ze in soorten en maten hebben voor een vergelijkbare prijs. Of uit ervaring kan bevestigen dat het al dan niet waar is dat ze op maat kunnen worden geknipt.

Ik weet niet of je de goede link hebt toegevoegd....maar die in je mail verwijst naar contactspray en andere spuitgerei...

Daarbij lijkt het me sterk dat als de achtergrondverlichting bijna is verdwenen dit met een folie valt op te lossen daar het gaat om de verlichting....en niet iets van een folie waar het "probleem" zich voordoet.

Zoek op het forum maar eens op el-foil.
Hier een filmpje over de vervanging:

@Dikkie: Heb je de 2e link in de post van Yoozer al eens bekeken?
Ik meen dat de folie voor een wavestation hetzelfde was als voor de 01 W.

Folie nach Maß ? € Andere Größen
en mocht je duits niet zo goed zijn: Folie op maat....

Is inderdaad op maat te knippen.
Heb zelf ooit de backlight van m'n s3200xl vervangen

Ik heb die link gezien ja. Ik weet niet zeker of de folie gelijk is, naar ik meen, maar ook dat is dus onzeker, is die van de SY-77 ook gelijk.

Mijn duits is niet zo geweldig, sommige dingen kan ik redelijk volgen, andere weer niet.

Goed, ze zijn dus op maat te knippen, dan blijft over of ik ze zonder pardon weer op de originele paatsen kan solderen. Of hebben die folies allemaal dezelfde spanning nodig?

Goed, ze zijn dus op maat te knippen, dan blijft over of ik ze zonder pardon weer op de originele paatsen kan solderen. Of hebben die folies allemaal dezelfde spanning nodig?

Op maat knippen en lamineren (die van Conrad zijn niet gelamineerd). Ik kan ook bevestigen dat het werkt. Voltage boeit niet zo bij EL-foil. Die van Conrad zijn voor een behoorlijk ruim voltagebereik dacht ik.

Verkijk je overigens niet op de lage prijs van Conrad, want ze hebben wel weer een minimum bestelbedrag van 20 euro, dus dan kom je uiteindelijk toch nog in de buurt van de midi-rakete folies.

Die 20 euro haal ik wel, ik moet zo-wie-zi nog spul voor mijn helicopters hebben en ik moet folies hebben voor 5 instrumenten, een Wavestation, SY-77, K5, ESI-32 en een Emulator.

Hoe kan ik hem het best lamineren?

Verkopen ze groot genoeg voor de SY-77?

Lamineren doe ik gewoon met zo'n apparaat waar je ook papier mee lamineert. Je kunt aan de originele backlight zien hoever de contacten eruit moeten steken en hoeveel rand je over moet houden. Ze werken waarschijnlijk ook ongelamineerd, maar dat is denk ik wat fragiel. Ik ben bestaande backlights sowieso nog nooit ongelamineerd tegengekomen.

Ik meen dat Farnell grote vellen (tot A4 of A3 ofzo) verkoopt, waar je ook zelf de contacten op moet zetten. Dan kun je er meerdere backlights uit één vel halen. Farnell heb je wel een KvK-nummer voor nodig, anders heb je een behoorlijk minimum orderbedrag (50 euro excl. BTW dachgt ik). Dat is precies wat midi-rakete.de doet.

ik heb een folie voor mijn s1000 bij conrad gekocht...maar volgens mij heb ik ook een 5v->100v invertor nodig.....momenteel niet in voorad bij conrad...iemand enig idee waar ik eentje kan kopen?

Yep
die is ook stuk
En helaas maar Backorder bij Conrad

iemand enig idee waar ik eentje kan kopen?
Ben op dit moment in leiden dus op zoek naar een goede elektronica winkel.Regio leiden/Den haag

Laatst gewijzigd:
Ik heb nog wel zo'n inverter, origineel S1000 op voorraad.

Ik ben die van dat S1000 filmpje.

Ik maak allerhande maten EL, behalve die grote van een E4 of wavestation.

Zo heb ik gister nog een gemaakt voor een Lexicon MRC.

Wie wil weten hoe en wat, PB maar even.

Yep
die is ook stuk
En helaas maar Backorder bij Conrad

iemand enig idee waar ik eentje kan kopen?
Ben op dit moment in leiden dus op zoek naar een goede elektronica winkel.Regio leiden/Den haag

Back