korg dss-1 sampling analog monstersynth -draad

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
ff een draadje open voor de dss1
is egt vintage want is analoog verders ook al sampledt ze [ja ze vindt t een female touch hebben deze kamerbreed synth/sampler

ook voor mezelf meer terug te vinden ,......
dan aleen de glen stegner site
goede site alles te vinden qa software waarmee de dss1 kan werken [windows95 nodig ]
manuals / sounds veeeeelmeeeer !

ik ga der niet veel over vertellenleesmaar op gelen stegner site !!
heetniet voor niets "slagschip":engel:

grappig is veel mensen hebben m gehad ...weinig info verder erover
psaar intressante you tubes

GRAPjas [wel goed zeg ...voor verkoop praatje]

kiam dss1 [forum kiam ?]

douglas [meerder you tubes met dss1 erin]

wave form drawing ..in dss1 met osc scope
[kan met s330/550 ook ..easyer met screen ]

valtme op dat veel gasten er pads / atmo.. soort van sounds mee maken
[kmoet de unison nog uitvinden hehe]

service manual, zips met geluiden

http://public.me.com/tomvirostek

hij heeft ook een usb / geheugen uitbreidingskit voor deze beest

kben bezig[begrypend te lezen ] hoe en waarom samples via pc naar de dss1 te verkrijgen ,...
bets lastig verhaal moet omgezet worden

iig legt mr glen stegner t netjes [begrypend :P] uit ! bis bis site

en had iddbgrepen dat er een card reader / mb optie mogelijk is
ook handig

ikheb egtdikke sound sets beluisterd http://glenstegner.com/dss1/home.html tsjek de sound demo page
verwachtr veel van
dit is soon synth/ sampler die je egt stukjeby beetje leert kennen
[niet zoas een jp4/60 ofso schuiven = leuk! klaar

nog redelijk you tube demo

is ook een deel 2!:kroon:

die moesten ze terug heruitbrengen met krak hetzelfde erin compacter, het blijft wel lachen met zo'n Dss1, ik herinner me destijds ook toen met een maat, die had zo èèn toen ook in onze wietrook periode 94, blijf het dan ook een smoorbak vinden waar je radicaal van kan neergaan, van wat daar allemaal uitkomt man...ik dacht in de eerste clip dat het van Jan was, die gozer...ik maak geen reclame voor het groene boekje want zonder voel ik me reuze beter
echt topperbak, alleen verhuizen is lachen, best met 4 man LoL!!

geluk!

Heb er een gehad als een van m'n eerste synth's, geen goed idee, veels te ingewikeld :P Later geruild tegen een Waldorf Pulse met een van de jongens van Ernesto vs. Bastian

die moesten ze terug heruitbrengen met krak hetzelfde erin compacter, het blijft wel lachen met zo'n Dss1, ik herinner me destijds ook toen met een maat, die had zo èèn toen ook in onze wietrook periode 94, blijf het dan ook een smoorbak vinden waar je radicaal van kan neergaan, van wat daar allemaal uitkomt man...ik dacht in de eerste clip dat het van Jan was, die gozer...ik maak geen reclame voor het groene boekje want zonder voel ik me reuze beter
echt topperbak, alleen verhuizen is lachen, best met 4 man LoL!!

geluk!

zware viel well mee
moest in adam nood trapie af ri auto ..ging net [was zwaar verkouden]
maar buiten pastie die dus dwars net op 4 cm na in de " alto " egtwaar!
:doei:

idd
de synth structuur is egt enorm div synth mogelijkheden ..fx erin 2x delay niveua sde korg

sampling div modes
lastig app ook ! ben nog niet veel verder !
assie man ; aanstekertje stuurk wel keertje op :dubbel:
thnx nog!

Volgens mij gebruikt die Don z'n DSS1 alleen als keyboard, of niet? Ten eerste al omdat hij het geluid halverwege overpakt op de onderste keys, maar volgens mij zit er ook alleen maar een midi kabel in en geen audio.

Wat heeft ie in z'n rack trouwens?

Valt wel mee hoor ik heb hem gehad, erg erg groot en qua sampling erg beperkt, wel goede filters overigens..

Tsja, veel geheugen heeft ie niet inderdaad. Maar je moet hem ook niet zozeer zien als een sampler - het is meer een sampling synthesizer (subtiel verschil).

Ik heb met de mijne nog niet zo heel veel gedaan maar ik denk evengoed niet dat ik hem snel weg zou doen. Ja, hij is groot en lomp, de diskdrive is traag en de bediening (tenminste, wat het maken van multisamples betreft) is nogal ondoorgrondelijk. Maar hij klinkt wel erg lekker! Op samples gebaseerde oscillatoren met sync kom je sowieso niet snel tegen, en daarachter komt nog eens die hele analoge engine en de dubbele delay.....

Bijzondere synth in ieder geval. Boemtsjak heeft ooit mijn display vervangen dus dat werkt weer 100%. Wel doen mijn uitgangen het niet meer zo best de laatste tijd (klinken heel zacht), dus daar ga ik eerst zelf maar eens naar kijken. Misschien is het iets simpels :)

Valt wel mee hoor ik heb hem gehad, erg erg groot en qua sampling erg beperkt, wel goede filters overigens..

kijk bas ..ask een sampler wilde kocht ik dus een ..sampler [hebter nog een wel samplers daar koopje geen 300+eu these days korg bak voor

dit is een 8 voice analoge synth met dubbel delay unit ala sde rackie erin
met twee osc mogelijkheden tot sampling hang der bv een system 100 sample in/ tb / desnoods een mooie fm string / jupiter patcgh iets ...

rest van t signaal pad = analoog as bv jx10/dw8000
sc hande datm weinig gebruik moet er egt eens mee ande slag hehe:engel:

Back