Is dit een echte Hammond???

Storm

A-ha!
Niet alles waar Hammond op staat is een toonwiel, en niet alles waar een toonwiel inzit is meteen een B3, hè... ;)

Nouja, dat bedoel ik dus... jammer hoor :)

ik heb ook een hammond orgel gekocht voor 50 euro, bovenste clavier was stuk maar dat heb ik gerepareerd.

Tís geen toonwieler overigens, maar gewoon een standaart transistor thuis orgel. Heeft wel een ingebouwde leslie overigens hehe

ik heb ook een hammond orgel gekocht voor 50 euro, bovenste clavier was stuk maar dat heb ik gerepareerd.

Tís geen toonwieler overigens, maar gewoon een standaart transistor thuis orgel. Heeft wel een ingebouwde leslie overigens hehe

Hoe klinkt ie?

Hoe klinkt ie?

Opzich helemaal niet verkeerd, heeft toch wel een beetje die Hammond sound. Zit ook nog een ingebouwde Reverb op welk redelijk noodzakelijk is, zonder klinkt ie echt te droog. Ik denk dat als je er nog iets van een mooie EQ ofzo bij zet tijdens opnames het best wel mooi kan klinken.

hammond_mh.JPG

FF snel een fototje gemaakt, was echt een hele tour om dat ding binnen te krijgen trouwens, weegt tonnennnnn

Vond deze op het internet, nu lijkt me 50 piekies toch wat weinig voor een Hammond... of is dit een waardeloos ding met een Hammond stickertje erop? :-)

http://birmingham.gumtree.com/birmingham/58/50772958.html

Wil je 'goedkoop' kijk dan naar een Hammond L100 (L122) of M100 (101, 102 enz...). Die zijn goed betaalbaar, buizen/toonwiel. Boss/Roland RT-20 pedaal eraan en gaan
Of een X5 met leslie 760 zijn ook goed te betalen.

Wil je 'goedkoop' kijk dan naar een Hammond L100 (L122) of M100 (101, 102 enz...). Die zijn goed betaalbaar, buizen/toonwiel. Boss/Roland RT-20 pedaal eraan en gaan
Of een X5 met leslie 760 zijn ook goed te betalen.

Ik heb alleen interesse, ik koop geen enorme bakken.

Back