problemen firewire 410 en windows 7

shapey

Ingeburgerd
Wie o wie kan mij helpen?

ik heb problemen met mijn firewire 410 kaart sinds ik windows 7 draai.

De kaart is stuk geweest, en ten tijde van de reparatie ben ik over gestapt op windows 7.

Eindelijk mijn kaart teruggekregen sloot ik hem weer aan, maar de pc crashte continu, waarbij een bestand genaamd "mafw.sys" de boosdoener was.

Na enige research op de maudio website, kwam ik erachter dat ik de instelling voor mijn firewirebus moest aan passen. Deze stond op de standaard.
(1394 OHCI Compliant Host Controller) en moest hem switchen naar (1394 OHCI Compliant Host Controller (Legacy).

dit eenmaal gedaan crashed de pc niet meer, maar de geluidskaart disconnect continu, en dan connect ie ook weer meteen.

Dit is uiteraard geen werken.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
ik kan er nergens iets over vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

Ik heb een amd x2 dualcore processor, en een asus m2 hdmi moederbord. Ik gebruik de firewirebus van het moederbord, en gebruikte deze ook met xp, toen werkte alles prima.
ik draai op windows 7 ultimate 32 bit

alvast bedankt,
jeroen.

Laatst gewijzigd:
De reden dat hij disconnect kan zijn dat er iets stoort op die bus.

Beste is gewoon om een los firewire kaartje te halen met een TI chipset. Kost je 3 tientjes maar dan ben je wel klaar.

Toevallig had een maat van me deze week hetzelfde probleem met ze TC Poco.

Kaartje erin en draaien maar :)

ok.

Draaide hij ook op windows 7 ?
ik heb er ook aan zitten denken op een los kaartje te kopen. wellicht maar proberen dan

nou net met maudio support gebeld, wat een pauperbedrijf.

je moet een premiumlijn bellen, voor 3,5!!! eurie per minuut. en dan weten ze het ook nog eens niet :?

zwaar teleurgesteld in de support die ze bieden.

iemand nog een idee?

jah, 1,24 + kosten voor het mobiel bellen naar engeland!!

ze hebben een nederlands telefoonnummer, en dat re-direct dan naar hun engelse lijn

jah, 1,24 + kosten voor het mobiel bellen naar engeland!!

Okay, maar dat je mobiel belt is je eigen keuze, dat kun je M-Audio niet kwalijk nemen. Als je trouwens belt naar een Nederlands nummer dat doorschakelt, dan betaal jij niet de doorschakelkosten, dat doet de eigenaar van dat nummer.

jongens bedant voor alle support, het probleem (lijkt) opgelost

ik heb er een pci firewire kaart in gehangen , en tot nu toe loopt ie weer!!!

hey :)

is inmiddels al weer een tijdje terug. na dat ik die kaart terug kreeg, heeft hij het heel even gedaan, en toen ging die weer raar doen.
hij is toen weer opgestuurd geweest, bleek dat ze hem niet goed hadden gerepareerd. nu doet ie t weer als een trein!

hoe gaat ie niet aan dan?

gaat dat lampje heel snel knipperen, of gaat ie helemaal niet aan?

heb je wel de nieuwste drivers gedownload? die windows 7 beta drivers geloof ik

http://www.m-audio.com/index.php?do=support.drivers&f=1059

deze zouden moeten werken, bij mij iig wel.

al je oude software eraf trappen, en dan die download installeren, dan zodra je je pc weer opstart, ga je naar die map van m audio, en daar staat dan een programmatje om die kaart te activeren, dan doet ie t weer. (weet niet precies hoe dit heet, ik ben nu niet thuis)

anders je firewireport naar legacy settings switchen. er is iets verander in hoe windows 7 met die poort omgaat, en als je hem naar die legacy zet, dan werkt die poort weer op de ouderwetse manier zeg maar.

moet je naar device manager, en dan naar die port, en dan bij settings geloof ik.

Dank voor je reactie, maar heb het allemaal geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Het lampje gaat snel knipperen als ik een voeding aansluit op mijn FW kaart, zonder dat gaat het lampje niet eens branden.
Ik neem aan dat Legacy hetzelfde is als oude versie? (bij mij staat het er dan in het nederlands)

Inmiddels erg frustrerend :)

Ok.

Als je lampje heel snel knippert, dan is je firewire chip defect. hij kan dan geen contact meer maken, omdat hij het signaal niet " snapt"
Gebeurt nu eenmaal soms als de kaart wat ouder wordt. Ook kan het te maken hebben met een slechte of geen aarding, ( bv door een stopcontact zonder aarde pin, of een ouderwetse of slechte stekkerdoos)
Die chip is heel gevoel voor "lekkage" en kan daardoor defect raken.

ik heb hem laten repareren via mijn dealer. bij mij viel het nog binnen de garantie, geen idee wat het dus kost. Het bedrijf dat die reparatie uitvoert heet HANEX service, je kunt ze bereiken op 0172-506993.

Op zich wel hele goede service, je stuurt m op, en binnen zeg een week ofzo is ie weer terug. ze verkopen ook onderdeeltjes enzo ( ik heb bv. een compleet nieuw knoppenset besteld)

als ik een winkel binnenloop en naar een TI chipset vraag op een firewirekaart dan tuten de oren van die verkopers omdat ze niet eens weten wat er voor chipsets opzitten. de documentatie van de aangeboden kaarten biedt ook geen soelaas zodat je eerst de kaart moet kopen en er pas thuis in je eigen pc achter komt wat er nu voor chipset opzit??? niet echt de manier... jammer dat er niet aangegevn wordt wlek merk of merken (types) controllers bedoeld worden met die TI-chipset ?

Back