Xbase09 Machinedrum of toch Korg ER1 ??

Status
Please reply by conversation.
G

Guest

Guest
Ik weet dat ik niet dubbel moet posten.
Maar ik zou graag een Xbase09 of een Machinedrum kopen om mijn setup (?!) compleet te maken.
Ik heb nog een half oog op een Xbase09 (hoop dat het wat wordt), maar weinig geduld.
Enneh... een Korg ER1, is dat wat?? Hoe klinkt die en hoe makkelijk werkt-ie?

Wat prijzen betreft denk ik aan 400 voor de Jomox, 900 voor de Machinedrum en weinig (150?) voor de ER1.
In perfecte staat, compleet met handleiding, doos, etc betaal ik graag 50 euro meer voor de apparaten.

Leo,
ik heb beide gehad en de Xbase gehouden. Persoonlijk vind ik het kinderspeelgoed die ER-1, maar de meningen zijn erover verdeeld. Gewoon een heel slecht geluid, en daar gaat het om. De bediening is super, maarja, daar laat je het niet beter door klinken. De FX sectie is wel beperkt, maar best leuk bruikbaar. Leuk ding voor erbij, maar niet als maindrumdoos. Daarom heb ik de Xbase gehouden..

De ER-1 een heel slecht geluid ? Dat is echt onzin. Het is maar net wat je zoekt. Een ER-1 klinkt niet als een 909 ofzo, maar heeft een heel eigen karakter. Je herkent de klanken uit dat bakje zo. Of je ze mooi vind is een kwestie van smaak, maar slecht is ie echt niet. Zeker niet voor het geld dat je er voor betaalt.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Voor vragen ed over de beide drummachienes is dit gedeelte van het forum niet bedoeld, dit is alleen maar gezocht!!!!!!!!!

Damn, effe Chilluh Bamse, je maakt Leo zo nog aan het =( !
Het is hier geen Bagdad
:duivels: :biertje:

Ik vind het wel een beetje een vergelijking tussen een kleine en een grote auto.

Natuurlijk is de Xbase en de machinedrum beter dan de ER-1, maar de prijs is er ook naar.
Ik heb de machinedrum gehoord, maar voor het geld zou ik toch voor de Xbase gaan. Maar een ER-1 erbij is natuurlijk ook leuk.
En als je het toch koopt en het bevalt niet, dan ben je het zo kwijt. Het zijn alle drie wel gewilde apparaten.

Voor vragen ed over de beide drummachienes is dit gedeelte van het forum niet bedoeld, dit is alleen maar gezocht!!!!!!!!!

Make music not war :D

zoals gezecht, is een beetje appels met peren vergelijken.

De machinedrum kan 2000x meer als een xbase bijv, maarja, daar betaal je ook naar.
Ik heb zowel de xbase als de machinedrum en ik moet zeggen de xbase vult de machinedrum
goed aan. Waar de machinedrum niet goed in is haal ik gewoon uit de xbase (909 hihats).

ER-1 ken ik niet, heb dat bakje nog nooit gehoort, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik heb de machinedrum en de jomox een keer mogen uitproberen, allebei heerlijke bakken. Bij de Jomox is duidelijk te merken dat het echt om een beuk bak gaat. Bij deze bakken moet je wel als je geluiden wil gaan bewerken veel met menus gaan werken (Vooral bij de jomox). Bij de ER-1 kan je het geluid bewerken met de leuke draaiknopjes, maar dit is wel een drumsynth uit een heel andere klasse.... De beuk geluiden uit de MD en Jomox krijg je niet uit de ER-1 en deze twee duurdere bakken hebben ook wel wat meer edit mogelijkheden. Maar zoals gezegt betaal je daar ook weer een stuk meer voor.

Als je het geld heb zou ik voor de MD gaan, je krijgt dan meer edit mogelijkheden individuele outputs etc etc. En je kan een groot deel van de geluiden van de Er-1 en waarschijnlijk ook wel van de Jomox uit de MD halen omdat je niet vast zit aan een vorm van synthese.

Allemaal bedankt voor jullie input; ik heb een xbase09 gekocht en ben er blij mee.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Damn, effe Chilluh Bamse, je maakt Leo zo nog aan het =( !
Het is hier geen Bagdad
:duivels: :biertje:

nou ja zeg... wat krijgen we nou...!!!?? bambam heeft altijd gelijk!!!!

* note: behalve als het om commentaar op posts van uwen hofnar 6 trak gaat nutuulk... zeg maar

Voor vragen ed over de beide drummachienes is dit gedeelte van het forum niet bedoeld

dus slotje erop en vragen in een nieuwe thread stellen

Status
Please reply by conversation.
Back