Vanavond 3 feb. biografische film Ian Curtis op canvas

Zie:
http://www.tvgids.nl/programma/8980235/Control/
Uitzendtijd:
21:15 - 23:15 uur

Biografische film "Control"

De film volgt het leven van Ian Curtis, van zijn schooltijd in 1973 tot zijn zelfmoord in 1980. De stille en wat zwaarmoedige Ian is de leadzanger van de band Warsaw. Hij leert een meisje kennen, Debbie en trouwt met haar. Ian was aanvankelijk gek op David Bowie, maar raakt meer en meer geïnspireerd door de Sex Pistols en de punkmuziek.

De film volgt het leven van Ian Curtis, van zijn schooltijd in 1973 tot zijn zelfmoord in 1980. De stille en wat zwaarmoedige Ian is de leadzanger van de band Warsaw. Hij leert een meisje kennen.

Dus de film volgt het leven van Ian Curtis, van zijn schooltijd in 1973 tot zijn zelfmoord in 1980. De stille en wat zwaarmoedige Ian is de leadzanger van de band Warsaw. Hij leert een meisje kennen.

Deze film moet je gezien hebben! Echt een ontzettend mooi gemaakte film. Anton Corbijn heeft van elke scene een kunstwerkje gemaakt... En die muziek waaaaah heerlijk...

ok das al wat overtuigender hihi

canvas = goed kanaaltje
:okdan:
ook 4 de dutch

Yep, panorama etc. En geen reclame tussendoor.

maarook savonds 24.00+ gerhaling
zo kijk ik dwdd ook snachts betr...ff bykijke

canvas heeft vaker muziek programmas ...beetje bbc achtige vaak
t journaal is ook soms spanender
ZIJN DER WEER WAT BOEVEN ONTSNAPT :D:halleluja

maarook savonds 24.00+ gerhaling
zo kijk ik dwdd ook snachts betr...ff bykijke
's nachts?? Hoef je dan niet te slapen?

Zie:
http://www.tvgids.nl/programma/8980235/Control/
Uitzendtijd:
21:15 - 23:15 uur

Biografische film "Control"

De film volgt het leven van Ian Curtis, van zijn schooltijd in 1973 tot zijn zelfmoord in 1980. De stille en wat zwaarmoedige Ian is de leadzanger van de band Warsaw. Hij leert een meisje kennen, Debbie en trouwt met haar. Ian was aanvankelijk gek op David Bowie, maar raakt meer en meer geïnspireerd door de Sex Pistols en de punkmuziek.

De film volgt het leven van Ian Curtis, van zijn schooltijd in 1973 tot zijn zelfmoord in 1980. De stille en wat zwaarmoedige Ian is de leadzanger van de band Warsaw. Hij leert een meisje kennen.

hey oetert:D:okdan:

zegdandat over joy division gaat
d8 al suicide / engeland , muziek uhhh
:engel:

canvas
e tol van de roem

Control neemt de kijker mee naar het Engeland van de jaren zeventig waar de dan 19-jarige Ian Curtis vastbesloten is om het te gaan maken in de muziek. Het lukt, als zanger en songwriter van de band Joy Division wordt hij zeer succesvol en de voorbereidingen voor een Amerikaanse tour zijn zelfs in volle gang. Maar zijn ingewikkelde leven zorgt ervoor dat Ian er niet van kan genieten. Zijn huwelijk wankelt, een hartstochtelijke en ingewikkelde affaire doet hem aan alles twijfelen en dan is er ook nog eens een ernstige vorm van epilepsie die hem dwarsboomt. Ian ziet maar nog één uitweg.

De Nederlandse fotograaf en vormgever Anton Corbijn maakte met Control een even fascinerend als indrukwekkend regiedebuut. De mooie zwartwitbeelden dragen daar aan bij, maar het is vooral het aangrijpende levensverhaal van Ian Curtis dat deze film het bekijken waard maakt. Control is een prachtig drama over succes, liefde en bovenal de eenzaamheid van de roem.

* Website van Control

Control, KETNET/Canvas, 21:15 uur Persoonlijke tv-gids SMS wekker

Terug

jaar voor suicide

's nachts?? Hoef je dan niet te slapen?

iignie op
waneer jij dat kunstje flikt:D

slapen is voor mietjez:Z

dat dit alweer soooo oud is
lijkt veel op soniuc youth ook ...
maar dan eerder

hun zijn wel egt veel door ook andere goede bbands gecoverd
zegt wel wat new order / nin /

iignie op
waneer jij dat kunstje flikt:D

slapen is voor mietjez:Z

dat dit alweer soooo oud is
lijkt veel op soniuc youth ook ...
maar dan eerder

hun zijn wel egt veel door ook andere goede bbands gecoverd
zegt wel wat new order / nin /

New order covert niets van Joy division ! ,... gewoon omdat "new order" oorspronkelijk "Joy division" was.

Na de dood van Ian gingen de andere bandleden door onder de naam "New order".

Nadeel vind ik persoonlijk dat hierdoor hun muziek commercieler werd, en het donkere karakter ervan volledig verdween (buiten nog enkele nummers zoals bv. "everythings gone green"

Superfilm, super acteurs en Anton Corbijn mooi staaltje vakmanschap

okok hebm half gemist ga m ..nog wel keertje kijkuh
mooi gefilmd zegmaar
laatste ntje aftitteling was eg goed
ben gelijk bestof down load-uh

Ik moest wel lachen om die spuitbus :dubbel:

Heb hem in de bios gezien en geen moment me geërgerd aan het feit dat ik niet naar de echte Ian Curtis zat te kijken :okdan:

Hmm heb het niet gezien, maar Anton Corbijn?
Dan was het waarschijnlijk veel zwart wit en veel pixelated filmshots?

New order covert niets van Joy division ! ,... gewoon omdat "new order" oorspronkelijk "Joy division" was.

Na de dood van Ian gingen de andere bandleden door onder de naam "New order".

Inderdaad... de bandleden hadden een afspraak dat als er ooit een bandlid dood zou gaan, dit tevens de dag is waarop Joy Division zou ophouden met bestaan.
Zodoende gingen de overige bandleden (plus nieuw bandlid Gillian Gilbert) verder onder de naam 'New Order".

misschien moet je van joy division houden / kennen om de film echt goed te vinden, boeide mij helemaal niet echt.

Back