Jomox xbase 09 firmware update

rasz

Ouwe rot
Hallo,

Ik vraag me af of er problemen bekent zijn bij het updaten van de firmware van de jomox xbase 09 ?

Zo heb ik het programmatje op hun site gedownload om te je midi interface verbinding te testen en die geeft met alle bij mijn midi interfaces ( Maudio Fw 410, en emu xmidi 2x2) dat deze niet geschikt zijn voor een sysex dump.

Zijn er manieren om dit te omzijlen...?

Alvast bedankt.
Rachid.

volgens mij kun je de firmware alleen maar updaten door een eprom te verwissellen in de xbase09,met de sysex dumper kun je alleen presets laden.Bij de xbase 999 werkt het wel zo.
De hex binaries staan als download op de jomox site.
De laatste versie is geloof ik 2.09.

info van jomox:

xbas132.hex old OS
xbas208.hex latest OS without Tempo lock
xbas209.hex latest OS with Tempo lock
xbsx209.hex latest SX OS with Tempo lock (requires hardware update, too)

XBase09 ROM updates can be burnt yourself...the hex files are in the download area
of the jomox website.

2x 27C512 (-120ns minimum speed) or 2x 27C256 are required.
If the unit is an older one, there might be UV erasable chips in it.
In this case, just remove the sticker from the windows and erase them with a UV lamp and reprogram them.
The hex file has to be split up in even/odd bytes to obtain High byte/Low byte
chips. In case they are mistaken, nothing works, but no damadge occurs.
Every better electronics store has a burn service or there is certainly
someone on the newsgroups who has a programmer:)

Installation instructions are on the website in the manuals section.

J dat stuk je tekst heb ik ook liggen maar ik geloof dat de rom updates zijn als je je hh samples wilt veranderen... toch...?

Ik heb zelf versie 2.08 maar ik wil 2.09 wegens die tempo lock...

..

..

uit de sysexdump pdf:

Supported Jomox devices are:
XBase09, XBase09SE, TokTok, Dr.Walker (Presets)
AiRBase99 (Presets)
JaZBase03 (Presets)
MBase01 (Presets)
SunSyn (OS + Presets)
Resonator Neuronium (OS + Presets)
XBASE 999 (OS + Presets)

Ik heb het zelf ook gedaan etoin heeft de roms voor me gebrand,het inzetten is heel makkelijk,je moet even goed kijken waar de hi en de lo rom zit..

Ik heb het zelf ook gedaan etoin heeft de roms voor me gebrand,het inzetten is heel makkelijk,je moet even goed kijken waar de hi en de lo rom zit..

Ik had eerlijk gezegd na het splitsen van die file geen idee wat hi en wat lo was (weet niet of er een little endian of big endian processor in zit). Volgens mij had ik ze ook subtiel "1" en "2" genoemd ipv hi en lo. Maar 50% kans dat het in één keer goed gaat bij het plaatsen :D

Back