Voyager aftertouch

timpotent

Stamgast
Goeiemiddag !

Ik heb sinds enkele jaren een Moog Voyager Anniversary.
O.S : 2.1

Ik merk vanmorgen, na al die jaren, dat mijn aftertouch het niet doet.
Heb de Moog ff aan de pc gehangen en er wordt ook geen aftertouch data verzonden ( Pitch en Mod worden wel verzonden zoals het hoort )

Ik kan me ook niet herinneren of die aftertouch het ooit WEL gedaan heeft :s

Dient dit ergens geactiveerd te worden ?
Is het normaal dat er over midi geen A.T wordt gestuurd ?

Of moet ik de Moog gewoon eens laten repareren ?

Alvast bedankt !!

TiM

Laatst gewijzigd:
Ik dacht dat op oude Voyagers de AT nogal lomp was, meer aan-uit dan doseerbaar. Zie je ook niets als je flink doordrukt (binnen het redelijke!). AT hoort wel over MIDI verstuurd te worden. Sommige DAWs of MIDI patchbays hebben de mogelijkheid om AT te filteren om de MIDIstroom wat in te beperken, maar ik dacht dat dat vooral voor polyfone AT goldt, en voor oudere DAWs. Je zou kunnen kijken bij de MIDI filter instellingen van je sequencer. Of geven je andere keyboards wel gewoon AT door?

Vinnieq, bedankt voor je reactie !

Mijn MIDI filter liet idd geen AT door :)
Nu ik dat heb gewijzigd, stuurt mijn Voyager AT-data door dat het een lieve lust is.
Bespaart me een afspraak bij het Belgische service centre, waar ze volgens hun site 65 eur/uur vragen :(

Los daarvan, hoor ik bij geen ENKELE sound ook maar de minste wijziging als ik de AT bezig.
Ook niet wanneer ik de Moog bespeel via een ander midi-klavier.
Technisch doet ie het dus, maar ik hoor niks AT.
Maakt niet uit, ik gebruikte het sowieso niet, ik weet nu dat de AT niet stuk is :-)

Nogmaals dank !

Nou, het wel de moeite waard hoor om bijv je filter cutoff of resonance te beinvloeden met AT, of LFO rate (op pitch cutoff etc.). Zo gedaan bij een standaard patch en je hoeft geen knoppen te draaien!

Back