Kontakt-4, Omnisphere etc

Hega

Stamgast
Bij Kontakt-4 heb ik het probleem dat ik geen libraries kan opvragen en inladen.
Hetzelfde probleem heb ik bij Battery-3.
Waar zou dit probleem aan kunnen liggen?
Verder valt het me op dat beide mappen (onder Program files) erg klein zijn en dat terwijl er veel meer wav-files zouden moeten zijn om in te kunnen laden.

Verder wordt er bij Omnisphere geen geluid weergegeven.
Zou er iets met de installatie kunnen zijn?
Of met het feit dat Windows-7 mijn besturingsysteem is?

heb je wel de sample dvd geinstallerd van de hier boven genoemde instrumenten?
Voor omnisphere heb ik geen antwoord allleen dat ik hem ook pas na 2x keer installeren goed draaiend had.

de native instrument samples staan onder program files/native instruments/ libraries.

voor kontakt en battery is dat ongeveer 50 gig aan samples

de spectrasonics library voor omnisphere staat onder program files/spectrasonics/steam
die is 42 gig aan samples.

voor spectrasonics moet je even de update downloaden bij spectrasonics.net voor windows 7. Daar staat de laatste versie die je nodig hebt. Daarna zou je wel geluid moeten hebben.

de native instrument samples staan onder program files/native instruments/ libraries.

voor kontakt en battery is dat ongeveer 50 gig aan samples

Het is heel vreemd, maar onder program files/native instruments staan bij mij helemaal geen libraries.
Wat ik ook al eerder schreef, beide mappen zijn ook vrij klein (Battery-3; 75 mb en Kontakt-4; 69 mb).

dat klinkt dan alsof je alleen de program discs hebt geinstalleerd en niet alle andere dvd's, anders zou ik het niet weten en kun je het beter even navragen aan native instruments zelf.

Toen ik Battery had geinstalleerd had ik hetzelfde probleem.
Opgelost door via opties de locatie van de sample library aan te geven.

Maar goed, het lijkt er dus op dat de sample's niet op de pc staan.
Je zou eventueel kunnen zoeken op Battery bijvoorbeeld om uit te sluiten dat je niet per ongeluk een andere locatie hebt aangegeven?

Laatst gewijzigd:
Als ik de library-disc open van Kontakt, dan kan ik nergens nki-bestanden vinden.
Je zult alle dvds moeten installeren (er zijn er toch echt meer dan 1) om de complete set te krijgen. De nki files staan niet per definitie op dezelfde disc namelijk.

Verder zul je onder windows 7 via het NI control center de laatste updates moeten downloaden om het allemaal goed aan de praat te krijgen. Anders krijg je nogal wat problemen met dingen die niet helemaal goed werken onder windows 7. Deze zijn opgelost via de updates die je via het ni control center binnenkrijgt.

laten we er maar even vanuit gaan dat je de dingen legaal hebt aangeschaft, dan is dit echt niet normaal waar jij nu tegenaan loopt. Normaal is het een hele simpele installatie namelijk en werkt het in principe in 1 keer, ook de updates gaan dan redelijk automatisch (via de update tab in je control center).

Ik zou als ik jou was toch echt contact op gaan nemen met de support afdeling van native instruments. Ik denk niet dat wij hier in staat zijn om je hier verder mee te helpen. Misschien zijn je installatie dvds wel gewoon kapot, dat kunnen zij veel beter detecteren dan wij hier op afstand.

Bij Kontakt-4 heb ik het probleem dat ik geen libraries kan opvragen en inladen.
Hetzelfde probleem heb ik bij Battery-3.
Waar zou dit probleem aan kunnen liggen?
Verder valt het me op dat beide mappen (onder Program files) erg klein zijn en dat terwijl er veel meer wav-files zouden moeten zijn om in te kunnen laden.

Verder wordt er bij Omnisphere geen geluid weergegeven.
Zou er iets met de installatie kunnen zijn?
Of met het feit dat Windows-7 mijn besturingsysteem is?

Wat bedoel je precies met "geen geluid weergegeven". Dat je niets hoort, of dat je de Patch name niet kan zien?
Over Kontakt 4: Wat is precies de foutmelding (mits deze er is)?

Back