Rob papen predator kraak probleem

meisterjaeger

Ingeburgerd
Ik gebruik nu al een tijdje rob papen's predator. Ik ben best tevreden met de geluiden die er uit komen. Maar het gebeurt me heel vaak dat als ik een toon aanhoudt, of als ik een melodie speel, dat er een kraak geluid is. Dit is behoorlijk irritant. Zelfs met veel presets gebeurt dit. Ik weet niet of dit een bekend probleem is, maar is er een oplossing om dit gekraak weg te halen, of op z'n minst te minimaliseren?

Niet egt op mij van toepassing... ik heb dit probleem alleen met predator. En er zijn ook niet veel overeenkomsten met de problemen in de thread die je verwees. Ik denk zelf dat het door predator zelf komt...

Het kan nog steeds van toepassing zijn op het moment dat je heel lichte plugins gebruikt en Predator heel zwaar is (weet niet of dat zo is).

Maar wellicht is het handiger om wat meer context te geven. Met 'predator' en 'het kraakt' komen we niet veel verder dan buffersize vrees ik. Dus wellicht kun je nog wat uitwijden over je probleem?

Hoe weet ik of een plugin zwaar is of niet? Het probleem is basicly dat ik eigenlijk bij elke preset of welk geluid ik er uit haal gekraak krijg. Ik weet niet goed was ik er verder nog over kan vertellen. Welke informatie zou nog handig zijn om te weten?
Ik ben nogal een noob op dit gebied...

Iets over je computer specs, wat voor plugs je nog meer gebruikt, welke DAW, etc etc.

Zo zwaar is predator volgens mij nu ook weer niet
(tenzij je het probeert te draaien op een 486 met 512 mb geheugen ofzo).
Maar Gijs heeft gelijk; iets meer info zou kunnen helpen.

Nouw ik werk met een laptop (weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben)
4gb interen geheugen, geluidskaart: realtek HD
video: ati radeon 3470
DAW: fruity loops
Andere plugs nog een paar kleine freeware programma's
Sylenth 1,
en verder nog de standaard plugins van fruity

Predator is toch wel geen lichte plugin (verbruikt bij mij toch wel wat cpu)
de combinatie met jouw geluidskaart zorgt voor gekraak
ASIO4All proberen zoals hierboven aangegeven, of geluidkaart kopen

AsioforAll heb ik geïnstalleerd, zou het kunnen dat ik daar de instellingen moet veranderen?
Hij staat nu op:
buffersize: 512 samples
Latency compensation:
In 0 samples
Out 0 samples
Buffer offset: 4ms

Volgens de WDM Device list staat hij nu op 2x48khz, 16 bits

Voor mij is dit allemaal chinees...XD

Back