Kurzweil PC3 sounds

Overigens ... update van het OS komt waarschijnlijk deze week.
Mogelijk zullen daar de 200 geluiden die de LE meer heeft, bijzitten, evenals de nodige bugfixes. Of de PC3 met deze update downwards compatible is met de K-serie verwacht ik nog niet.

Ik ben het eens met wat hier al gezegd is. Kurzweil klinkt gewoon fantastisch, vooral ook in een band-situatie. Wat ik wel moet zeggen is dat ze de samples eens mogen updaten, maar ik denk dat dat helemaal goed gaat komen als ze als bedrijf weer wat verder gegroeid zijn. Het beste aan kurzweil vind ik trouwens nog hun support. Ze luisteren echt naar hun klanten en doen er alles aan om iedereen gelukkig te houden.

Ik heb gisteren ff op een korg SV-1 gespeeld, en die vond ik qua Rhodes en piano net wat beter. Ik hoop dat Kurzweil met nieuwe rhodes- en pianosamples komt als ze de expansionboards uitbrengen.

N.a.v. zeer positieve reviews over de Kurzweil heb ik er zelf een aantal uur op gespeeld en mijn conclusie was duidelijk dat het niet mijn synth is.

Als ik 1 synth mocht houden dan zou het waarschijnlijk mijn Motif XS zijn. realistisch maar toch heel goed te editten. Ik kan er snel vrijwel alle geluiden mee maken die ik voor ogen heb, ik kan zeer goed uit de voeten met de filters en de basissamples zijn gewoon goed.

De Fantom G vond ik geweldig qua bediening en looks, er zitten zeer goede geluiden in maar sommige vind ik ook gewoon onder de maat. Toch zou ik deze verkiezen boven de Kurz.

Ik heb een Korg en vind het een hele goede aanvulling op Yamaha en Roland maar als stand alone zou ik eerder voor de Kurzweil gaan.

Het blijft gelukkig persoonlijk, zelf 1 op 1 vergelijken en dan hoor je het vanzelf. En zo niet dan pak je de goedkoopste :-)

en waarom is het niet je ding?

qua gebruiksgemak is hij inderdaad niet ideaal, maar sounds toch lekker? inderdaad wel wat minder commercieel dan de andere grote merken, maar ik vind ze dichter bij een echt instrument aanleunen als het ware

Is dan die PC3 dan werkelijk zoveel beter kwa sound (samples & converters) dan de k2661 & k2600?

Ik vind zo'n workhorse synth nog steeds erg aantrekkelijk maar die prijzen willen maar niet omlaag verdorie:stupid

Een tweede hands k2661 is bijna net zo duur als de pc3!

Back