Voordat ik geld ga verspillen

supersonic

Stamgast
Gewaardeerde lieden,

Ik stap van mijn audiophile 2496 af omwille van pseudo-wetenschappelijke redenen. Dont ask...

Ik ben dus opzoek naar een pcikaart of firewire interface waarmee ik:

-Minimaal 1 externe synth in stereo kan opnemen.
-Het signaal dat uit de kaart/interface komt processen (analoge effecten), monitoren/horen, en terug opnemen.

Mijn vraag is waar ik dan precies op moet letten bij de aanschaf. Gaat dat met deze lukken:

http://www.thomann.de/nl/maudio_profire_610.htm

Alvast bedankt voor de feedback :doei:

Ja, dat kan.
Je hebt 2x in nodig voor je synth (stereo)
Voor een analoog FX heb je nog een 2xin en 2xout nodig.
Daarna nog 2x out om naar je monitoren te gaan.

In totaal zoek je dus een kaart MINIMAAL met 4x in en 4x out.
Met die profire kan dat dus.

btw. ik heb nog een M-audio delta 66 PCI te koop met 2x in, 2x out plus nog Spdif I/O

Ik ben zelf nu aan het kijken naar de E-mu 1212m. lijk mij voor jou ook een goeie optie misschien :). alleen heb je geen front panel dan :/. (die heb ik zelf niet nodig, want ik ga uit vanaf een mixer) Je heb er wel een Box voor, maar dan wordt ie gelijk weer duurder.

Ik zou zelf geen m-audio halen.

Je kunt ook is kijken naar edirol.

Wat ook geen onaardige interfaces zijn, zijn die usb dingen van tascam. Duw je erin en het werkt. US series.

Gewaardeerde lieden,

Ik stap van mijn audiophile 2496 af omwille van pseudo-wetenschappelijke redenen. Dont ask...

Nu maak je juist nieuwsgierig. Wat is er mis met de audiophile?

profire 610 is echt een top interface, werkt perfect op mijn mac. Top geluid en de preamps zijn ook zeer goed.
Volgens velen op gearslutz is het zelfs een betere keuze (in die prijsklasse) dan apogee! Kijk daar maar eens rond. Zijn velen die hem vergeleken hebben.

Zoals ik al zei wil ik Het signaal dat uit de kaart/interface komt processen (analoge effecten), monitoren/horen, en terug opnemen. Zonder dat er een analoge mixer aan te pas komt. Dat was ik vergeten toe te voegen. Ik dacht dat je tussen 3/4 out en 3/4 in gewoon analoge effecten bakken kon toevoegen om die vervolgens op te nemen, je krijgt dan toch phasing? Kortom hoe moet je zoiets routen en lukt dat met onderstaande interface.

Plaatje:

b.jpg

het zou moeten kunnen, in logic zit een aparte 'plugin' om externe apparaten als insert op een kanaal aan te sluiten. hierin selecteer je een uitgang en een ingang. met mijn motu ultralite werkt het goed. al heb je uiteraard wel latency doordat het nogeens door je interface gaat. dit zou je kunnen verhelpen door de opname op het spoor enkele milliseconden te schuiven, totdat het exact klopt.

de interface die jij laat zien schijnt erg goed te zijn trouwens, naar wat ik heb gelezen en gehoord heb.

Ik heb het geprobeert in fl studio maar het werkt niet. Krijg konstant phasing als ik het inkomende signaal (nat signaal dus) wil opnemen via in 3/4.

Een Motu 828 mk III .... Ultralite

nu bij Thomann 479 euro :)

Ik heb het geprobeert in fl studio maar het werkt niet. Krijg konstant phasing als ik het inkomende signaal (nat signaal dus) wil opnemen via in 3/4.

phasing ten opzichte van het origineel? dat klinkt als geen delay compensatie.

Ik werk nog steeds met de Terratec 88MT, met de drivers van de Phase88,{zogenaamde opvolger}.
deze kaart heb ik toen als een van de eerste in Nederland gekocht voor 1200 Gulden.{ ja gulden ja}.
Ik heb met veel nieuwere kaarten gewerkt, maar geen een klinkt zo goed als deze.
Op marktplaats kom je deze tegenwoordig regelmatig tegen voor 50 euro, plus deze kun je ook nog eens linken aan een tweede ews. 17 in 17 uit. Lol

Het is al geregeld, had te maken met het matchen van interne en externe routing.

Back