MOOG vocoder in Keulen.

Attachments

• Moog.jpg
    Moog.jpg
    86,8 KB · Bekeken: 90
Lijkt qua concept (met per frequentieband die inputs en outputs) sterk op de Elektor, welke op zijn beurt weer een EMS ontwerp is.

Er wordt weer flink geboden zeg.

Ik moet trouwens nog steeds even goed nadenken over die inputs en outputs om te weten waarmee ik bezig ben. :)

Gaat naar 23/2500

Ik had er een en vond er geen fok aan. Hele dure zwarte doos.

Klinkt die Moog niet mooi ofzo, of in welk opzicht was er niks aan?

enige egt vette demos die r op t net rond-zwerven is van die ems grote doos ...de 5000 geloofk meteen instantcylon robotic voices !! vet = erg zeldzaam

Klinkt die Moog niet mooi ofzo, of in welk opzicht was er niks aan?

Ik ben niet zo van de Vocoders...en voor 2500 eu verwacht ik vettigheid en dikke sounds etc etc...Mischien heb ik hem niet goed beoordeeld maar ik vond er niet veel aan. 2500 voor een zwarte doos met mager resultaat...hmmm

Aan de andere kant, mensen prijzen hem voor de functionaliteit binnen een modulair systeem en ik hem hem niet tot het gaatje door de mangel gehaald.

enige egt vette demos die r op t net rond-zwerven is van die ems grote doos ...de 5000 geloofk meteen instantcylon robotic voices !! vet = erg zeldzaam

Kost maar 23000 euro voor een EMS 5000 vocoder.Komt er nog eens 19% BTW bij.Heb je wel iets speciaals,das zeker.
Benieuwd wie zo eentje staan heeft.

De Moog was 2459 euro.

Koop dan die Sennheiser...Niet modulair misschien, maar doet wel alles wat je wil en heel goed. En hij kost ook belachelijk veel, maar toch een stuk minder dan 23000. Dat slaat een beetje nergens op...

Koop dan die Sennheiser...Niet modulair misschien, maar doet wel alles wat je wil en heel goed. En hij kost ook belachelijk veel, maar toch een stuk minder dan 23000. Dat slaat een beetje nergens op...

Sennheiser is ook te duur...het is en blijft een vocoder..

tja...het is maar waar je van houdt he. :)

Weet je best leuk een vocoder maar het is en blijft een vocoder...op een gegeven moment ben je uitgevocoderd en dan staat er een hele dure filterbank in je studio.

vraag me af of je voor vocoderen niet beter af bent met digitale gereedschappen ?
wil vocodereffect, de ene karakteristiek zo goed en nauwkeurig mogelijk overdragen op de andere klankbron, toch. kleuring lijkt me bij vocoders eerder ongewenst?

Net zoals bij zoveel dingen in de muziek zijn het de onvolmaaktheden die het effect vaak zijn charme en karakter geven.

Waarom nemen mensen een space echo of verenbak? Niet omwille van een eindeloze echo, of omwille van een onvervormde, frequentiegelijke echo. Want dat kan dat apparaat helemaal niet, terwijl het digitaal wél zou kunnen. Maar juist die dofheid, vervorming, beetje zweving...maken het zoveel mooier dan helemaal cleane echo.

Bij vocoders is het wat hetzelfde. Enerzijds moet de kwaliteit wel behoorlijk zijn om hem wat verstaanbaar/bruikbaar te maken, maar anderzijds is dat rijke, gekleurde karakter van een Roland VP-330 zo muzikaal.

In de telefonie wil je misschien de perfecte digitale vocoder, maar in de muziek vaker niet dan wel.

ah , bedankt, heb me nooit zo met vocoders bezig gehouden, dat blijkt alweer.

Maar het is dus wel zo dat je een vocoder niet "brak" kan maken; de filters moeten behoorlijk precies zijn of hij werkt gewoon niet goed.

Maar eens het met de basis goed zit, is het muzikaal gezien vaak erg aangenaam dat hij verder dan lekker kleurt. :)

Back