Sequencer crisis/MPC proberen?

druid

Ouwe rot
Ik heb nu al geruime tijd sequencer crisis, m'n laptop loopt steeds vast met m'n lievelings sequencer en de sequencer van m'n trinity is sloom en je moet steeds de edit mode verlaten om te kunnen horen wat je doet. (event edit mode)

Ik zoek iets waar je niet hoeft te switchen tussen microscopic view (of wat dan ook, maar dat je dus de noten en cc's kan zien en editen) en een mode om af te spelen.

Welke sequencer kan dat? Ik zoek dus iets wat inprinciepe altijd in edit mode is, dus lekker direct werkt. (beetje alla 909)

Ik heb gehoord dat de MPC heel strak en goed moet zijn, is er iemand in de buurt (van Gronigen) waar ik misschien een stukje kan proberen/ uitleg kan krijgen? Ook de sequencer van de RM1X moet wel fijn zijn... iemand?

Druid

Een MPC geen 'piano-roll' pagina met nootjes, hoewel hij wel 'n event list heeft. Je kan dus niet echt zien wat je doet, en de meeste MPC-gebruikers zien dat juist als een voordeel: If it sounds right it IS right, and if not, play it again... Zeg maar. Gewoon al je patterns realtime inrammen dus, en niet oeverloos met nootjes gaan zitten schuiven. Check even http://www.mpc-tutor.com en http://www.mpc2000xl.com.

Als je 'n 909-style sequencer zoekt is 'n RM1x te gek. Vergeet de interne sounds, en gebruik gewoon de typische x0x sequencer, de midi-knoppen, het relaxte display en de floppy-drive om je midifiles me op te slaan.

Ga ff bij iemand langs om ze te proberen, of desnoods in de winkel. Download eerst de manuals.

[flauw]
....Je kan natuurlijk ook gewoon zorgen dat je laptop niet meer vastloopt....
[/flauw]

Ik ben iemand die veel met trackers gewerkt heeft, dus de piano roll zegt me uberhaupt nix. Een event list meer...

Kun je die eventlist aanpassen terwijl je afspeelt?

Druid

Ik heb maar beperket ervaring met 'n MPC, en ik heb nooit met de event list gewerkt. Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen van wel, omdat de MPC sowieso 'n vrij 'real-time' apparaat is. Maar check 't ff in de handleiding, of op die sites die ik noemde, of vraag het een van de MPC users hier.

oops 2 keer.... maar uh succes Druid!!

wou eigenlijk ff zeggen dat je best langs mag komen, realiseerde me alleen later pas dat je in omgeving Groningen zocht... Maar mocht je daar niemand vinden en de rit ervoor over hebben naar bruisend Nijmegen, mag je altijd langskomen om mijn MPC te kietelen.

Maakt niet uit, ik heb een OV...

Heb je msn-messenger als je me toevoegd zou je misschien een paar van m'n brandende vragen kunnen beantwoorden.

M'n meel is ...ANTISPAM

Druid

Laatst gewijzigd:
messenger heb ik niet. Je kunt me wel gewoon mailen hoor. Ik hoor het wel!

Als je in het stepedit scherm bent, zie je de notes/events verschijnen terwijl je afspeelt of opneemt.

Dat lijkt me wel lekker direct.

Kun je ook events/notes invoeren (zonder dat je pad bespeelt, bijvoorbeeld CC's in programmeren?)

Druid

jA hoor, je kan alle mogelijke events, noten, data, etc gewoon invoeren.
In stepedit scherm op insert drukken en dan kan je selecteren wat je wilt invoeren.

Origineel geplaatst door druid
Kun je ook events/notes invoeren (zonder dat je pad bespeelt, bijvoorbeeld CC's in programmeren?)

jA hoor, je kan alle mogelijke events, noten, data, etc gewoon invoeren.

Jes, dan wil ik graag een MPC hebben (hint aan Mario) daar kan dan ook mooi live mee voor de dag komen (ook iets waar ik al een paar jaar tegen aan hang).

Thnx Sander!,

Druid

PS: Mario check je pb please...

De MPC is voor live gebruik ideaal. Lekker stabiel, kan ik je echt aanraden. Realtime controle op de mpc zit 'm voornamelijk in het muten danwel unmuten van tracks. Je hebt maar één slider op de mpc voor realtime control. Als je meer wil op je mpc moet je een xtra controller gebruiken.

Ik heb een Evultion UC16 controller met 16 draaiers, die wil ik dan aan de IN van de MPC hangen en dan m'n waldorf uQ er aan voor de synth lijntjes... Is toch genoeg als bescheiden live setupje toch? (en kan ook nog lekker worden uitgebreid met ehm, virusjes en een machine drum en ... :{ )

Druid

Dat kan zeker voldoende zijn... Ik ga over een dikke twee weken ook weer eens live en neem dan mee: MPC2000XL, Waldorf Q rack, Korg ER1 - that's it! Misschien geen grootse setup, maar wel een groots geluid (ahum, hehe) :D Ben ook maar in m'n eentje en dan heb ik ook niet zoveel aan driehonderd knoppen om aan te draaien of om op te drukken.

Back