Nieuwe geheugenkaart (RAM)

Tinskey

Letsgetstarted
Hallo leden!

Ik ben een beetje naar oplossingen aan 't zoeken om mijn computer een beetje sneller te maken en om de prestaties te verbeteren. Na wat googlen kwam ik uit op RAM geheugen. Door dit uit te brieden (wat bij mijn pc wel nodig is, ik heb nu 512 mb..) zou mijn pc betere prestaties leveren.

Nu ben ik wat aan 't zoeken gegaan en kwam op de volgende site uit waar een lijst staat van welke kaarten er op mijn mobo passen:
http://www.interngeheugen.com/kingston/15431/ASUS-ASmobile/P4P800-VM-Motherboard.html

Ik wil mijn geheugen uitbreiden met een 1gb kaart. Maar moet ik verder nog ergens op letten als ik er een ga aanschaffen? Bijv. naar mijn huidige kaart? (512 MB 166.3 MHz CL: 2.5 clocks (DDR))

Alvast bedankt voor jullie hulp!:okdan:

Het allerbeste is om precies hetzelfde type geheugen te kopen die je al hebt.
In principe wordt meer geheugen ondersteund dan de fabrikant aangeeft als support, maar als zekerheid neem je 1 van de officiƫle support lijst.
Je geeft al aan dat je geheugen op een aantal Mhz. draait.
Een snellere halen heeft geen zin, want geheugen draait op de snelheid van de langzaamste module.
De site lijkt me zeer precies en lijkt me dat 1 van deze types prima werken met je moederbord.

En kijk even na of je zeker weten 166 Mhz ram geheugen hebt, want die op de site zijn een stuk sneller als je het daarmee vergelijkt.
Je kunt ook kiezen om de oude reepjes weg te doen en enkel snellere te plaatsen.
CL geeft de timing aan, hoe lager hoe sneller.
Je hebt trouwens DDR1 geheugen.

Je kunt denk ik het beste even de handleiding van je moederbord opzoeken - dat kan ook via support.asus.com. Soms worden er eisen gesteld aan de combinatie van geheugenkaartjes die je erin stopt. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat ze allemaal even groot moeten zijn of dat je twee dezelfde nodig hebt.

Zie ook wat er op die site waar je naar linkt staat:
MODULES MUST BE ORDERED AND INSTALLED IN PAIRS for Dual Channel mode. All modules must be identical for Dual Channel with Dynamic Mode. Kingston offers "K2" kit part numbers for Dual Channel mode.
Maar geen idee of je Dual Channel mode hebt/gebruikt en wat Dynamic Mode is weet ik ook niet... Maar als er nu maar eentje in zit, dan zal het ook wel goed gaan als je er een nieuwe in stopt. Ik denk niet dat je je oude kaartje dan kunt laten zitten, helemaal niet als die een andere grootte heeft. Maar zeker weten doe ik het niet dus zit er niks anders op dan het manual erbij te pakken.

Wat betreft die andere grootte, juist dat maakt niets uit.
Wel de kaart met meeste geheugen vooraan zetten.
Het zit in de ondersteuning, type (qua merk / serie / soort DDR) en snelheid en een combi hiervan.
Ben trouwens geen fan / supporter van 2 verschillende geheugens.
Het best is echt om indentieke reepjes te plaatsen.

Gewoon lekker mushkin geheugen halen of ocz. is tenminste goed getest.

Corsair zou ik absoluut niet aan raden. Al helemaal geen valueram.

Op basis van je ram heb ik de indruk dat je al een oud beestje hebt. Ik weet niet wat je allemaal met je pc doet (lees: hoe groot zijn rol is in je setup), maar is het niet beter het geld voor dat RAM even te laten zitten en door te sparen voor een nieuwe pc?

Op basis van je ram heb ik de indruk dat je al een oud beestje hebt. Ik weet niet wat je allemaal met je pc doet (lees: hoe groot zijn rol is in je setup), maar is het niet beter het geld voor dat RAM even te laten zitten en door te sparen voor een nieuwe pc?

Ik denk dat je gelijk hebt..
Ik zit me al een tijdje te ergeren aan de prestaties van mijn huidige pc. En ik denk toch niet dat dat een geheugenkaartje gaat oplossen..

Dus dat word even sparen

Bedankt voor jullie hulp!

Gewoon lekker mushkin geheugen halen of ocz. is tenminste goed getest.

Corsair zou ik absoluut niet aan raden. Al helemaal geen valueram.

Want? De enige keren dat er iets fout gaat met Corsair is als een moederbord (Asus heeft daar nog wel eens een handje van) niet goed met een geheugen bankje kan omgaan. Maar dit kan met elk merk gebeuren.

Verder is het gewoon prima geheugen. Niet als je gaat overklokken of iets dergelijks (al hebben ze daar ook weer duurdere varianten voor) maar binnen de normale specficaties echt niets mis mee. OCZ heeft net zo vaak een defectief bankje als Corsair. Muskin is doorgaans wel wat beter getest maar meestal ook wel een stukje duurder.

OCZ en Corsair hebben beiden geheugen lijnen in het budget, mid en dure segment dus puur op basis van de merknaam is daar echt niets over te zeggen.

Ik heb corsair value ram gehad van de mycom.

4 verschillende modules gehad allemaal drama.

Maarja valueram he :-)

Hmm, ik heb nu Crucial DDR2 4gb van 800Mhz en het werkt super.
(65 euro toen)
In het verleden Kingston Value ram gehad en nooit geen problemen gehad.
Heb dat setje overigens verkocht.
Echt heel belangrijk is de basis, het moederbord.
Als je een vaag type budget mobo koopt, ook al van een goed merk, zijn er veel beperkingen die niet opvallen en heb je veel meer kans op
niet werkende componenten, minder stabiliteit, bugs, etc.
Dat vind je al snel terug in kant-en-klare pc's.

Laatst gewijzigd:
Back