Tuinhuis isoleren?

Op dit moment is mijn studio volledig afgebroken om het goed te isoleren (warmte, niet geluid). Ik heb geopteerd voor ISOPUR (PolyUrethaanschuim). Dit is een schuim dat in lagen tegen het dak, muur en/of vloer wordt gespoten. De isolatiefactor van dit materiaal is op dit moment het hoogste (lambdawaarde 0.26 W/mK -hoe lager het getal, hoe beter het materiaal isoleert) en vermits het gespoten wordt, heb je geen kieren langs waar de koude toch nog binnen kan. Als je met PUR isoleert, heb je ook geen dampscherm nodig. Voor de isolatie van 45 vierkante meter met een laag van 9cm moet je ongeveer 1500€ incl BTW rekenen. Dit is een aanzienlijk bedrag maar in België heb je tal van subsidies en premies waardoor het effectief te betalen bedrag ongveer 40% bedraagt.

PUR bestaat ook in plaatvorm wat je dan weer makkelijker zelf kan plaatsen. Maar je hebt wel makkelijker kans tot kieren en koudebruggen.

Google er eens op en kijk of je er je voordeel uit kan halen.

In ieder geval: succes met de bouwwerken :okdan:

:doei:

Voor kieren is een goede oplossing, kitten, het is iets wat ik zowiezo dubbel op zou doen, meer -> beter.. Zeker bij dit soort dingen. :)

Beste Fourier, mijn vriendin en hond, zijn alleen maar blij dat dadelijk s'avonds in mn tuinhuis zit. Lol

Aan fourier: lijkt me toch een redelijk grote ruimte om in de tuin te hebben of lijkt dat maar zo? Wel mooi ingericht, kabels van de andere apparatuur bij de Korg MS-en lopen gewoon over de vloer? of heb je ook kabelgoten in de grond?

Ik moet je eerlijk bekennen dat bijna nog niks is bekabeld. Ik heb de studio in Augustus vorig jaar gebouwd heb het daarna zo druk gehad met werk dat ik alleen de apparatuur die ik nodig had voor bepaalde projecten heb aangesloten. In Januari wilde ik akoestische panelen gaan maken maar door het weer (kou en sneeuw) ging het niet. Nu heb ik het weer druk dus zal wel in Mei zijn voordat ik alles heb aangesloten.

Als ik eenmaal ga aansluiten komen de kabels idd in kabelgoten te liggen die leiden naar de patchbays. Al het stroom is in 1 keer uit te schakelen wat echt heerlijk is.

BTW de tuin is vele malen groter dan de studio dus het valt erg mee maar voor Amsterdamse begrippen is het wel groot.

Hoe zit het met geluidsoverlast fourier?, of heb je nog geen buurenpesttest uitgevoerd?

Ik heb idd een burenpesttest gedaan. ;) Het staat helemaal vrij dus iig geen contact geluid. Als ik extreem zware bassen/beats produceer (waar ik zelf niet in wil zitten) hoor je op ± 5 meter bijna niks. Maar ik moet er wel even aan toevoegen dat de buitenkant nog een keer geschilderd moet worden en dat de reden is dat ik geen rubberen strip in de deurpost heb geplaatst. Als dat eenmaal gedaan is verwacht ik nog minder geluid te horen. Als je dichtbij de studio staat hoor je ook dat het geluid daar naar buiten lekt.

Nou ik ben al weer wat verder gevorderd met de bouw van het tuinhuis {zie foto's}
Het huis staat, maar er wordt nog een tweede huis omheen gebouwd, met daartussen traagschuim matrassen {kringloop in ruil voor een pak koffiekoeken}.
Ook op het dak heb ik nu het gewone dak gemonteerd met daarboven op OSB platen.
Binnen in het huis komt dan ook weer goede isolatie, waardoor ik dus een driedubbele bunker aan het bouwen ben.
De buis met trekveer ligt ook al klaar om de multikabel en andere bekabeling naar de keuken {opnameruimte} te trekken. De communicatie met de tussen Tuinhuis en Keuken verloopt vie webcam en TFT scherm {zie foto}.

Attachments

• 27 maart 2010 112.jpg
    27 maart 2010 112.jpg
    121 KB · Bekeken: 109
  • 27 maart 2010 153.jpg
    27 maart 2010 153.jpg
    143,8 KB · Bekeken: 111
  • 27 maart 2010 150.jpg
    27 maart 2010 150.jpg
    163,7 KB · Bekeken: 122
  • 27 maart 2010 152.jpg
    27 maart 2010 152.jpg