Bepaalde style uplifting trance met rollende basslines (Ferry Corsten style!)

Supersaws

Nieuwkomer
Ik hou erg van uplifting trance en dan met name een bepaald soort daarbinnen.

Veel uplifting trance producers gebruiken dezelfde presets en geluiden.
Denk dan aan mensen als Sean Tyas, John O'Callaghan, Daniel Kandi, Aly & Fila etc., klinkt niet verkeerd ofzo.

Maar ik hou vooral van die style waar Ferry Corsten zo bekend om staat.
Welke tranceliefhebber kent nou niet Ferry Corsten zijn toppertjes onder zijn aliassen System F en Moonman onder andere?

Luister bijvoorbeeld nummers als

Lovechild - Liberta (Moonman Remix) of Apoptygma Berzerk - Kathy's Song (Ferry Corsten Remix).

Die rollende basslijnen in combinatie met gebruik van synths zorgen voor een perfect evenwicht in dat soort tracks.
Neem nou als voorbeeld Gouryella - Gouryella, met die karakteristieke "digeredoo" basslijn (ook gebruikt trouwens in The Generator - Where Are You Now(Moonman Remix)).

Wie kent meer van deze style trance of heeft goeie tips van nummers? :)
En weet iemand of Ferry ook tegenwoordig nog wel eens platen in die style produceerd (de style waar hij dus ook bekend mee werd)?

koop gewoon trance energy deel 1 t/m 478

Corsten produceert net als Armin en Tiesti zijn eigen dingen niet eens meer. Als je goed luistert naar zijn laatst dingen is het blijven hangen in de oude gedateerde sound. Heeft zich niet echt technnish meer ontwikkeld. Heeft dus nu ook andere mensen die zijn producties verzorgen. Zonde..was altijd een top producer!

Corsten produceert net als Armin en Tiesti zijn eigen dingen niet eens meer. Als je goed luistert naar zijn laatst dingen is het blijven hangen in de oude gedateerde sound. Heeft zich niet echt technnish meer ontwikkeld. Heeft dus nu ook andere mensen die zijn producties verzorgen. Zonde..was altijd een top producer!

Hmm maar ik hou juist niet zo van de style van nu.
Veel trance- en houseplaten hebben nu zo'n langzaam tempo en funky basslijntjes etc.
Ik hou nog het meest van trance/house met offbeat bass en een uplifting ritme.
En hardere trance met reverse bass blijft ook altijd lekker.

Ik geloof trouwens niet dat Corsten helemaal niks meer produceert.
Grote namen laten wel vaker hun producties verzorgen door andere producers maar doen zeker ook nog wel wat zelf.
Zeker Ferry is pruductietechnisch wel iemand die van vele markten thuis is, of het nou om funky house en electro gaat of ouderwetse stevige clubtrance.

Ferry is eerder muzikant dan dj hij maakt vast nog zelf muziek. Zo veel tracks met gouryella basslijnen zijn er niet. Je mist binary finary 1999 nog volgens mij

Als ik aan uplifting trance denk, denk ik eerder aan de afsplitsing van het Israëlitische "Nitzhonot" genre dat in Griekenland is ontstaan begin jaren 2000.
(Harde kicks, rollende basslines en foormelodieën)

Zoek deze artiesten eens op:

Oxydow
Loop
Sinaya

En bekijk het label "Eutuchia records" zeker! Staan veel gratis releases op hun site. :)

Het wikipedia artikel over uplifting is best goed. Eigenlijk liggen de roots in goa trance. (goa trance -> nitzhonot -> uplifting trance)
http://en.wikipedia.org/wiki/Uplifting_trance

(oxydow - everlasting love)
(loop - princess mari ta ma e) dit is vrij celtisch getint. (uplifting begint vanaf 1.40)

Als ik aan uplifting trance denk, denk ik eerder aan de afsplitsing van het Israëlitische "Nitzhonot" genre dat in Griekenland is ontstaan begin jaren 2000.
(Harde kicks, rollende basslines en foormelodieën)

Zoek deze artiesten eens op:

Oxydow
Loop
Sinaya

En bekijk het label "Eutuchia records" zeker! Staan veel gratis releases op hun site. :)

YouTube- oxydow - everlasting love (greek uplifting melodic trance) (oxydow - everlasting love)
YouTube- Loop - Princess Mari Ta Ma E (loop - princess mari ta ma e) dit is vrij celtisch getint. (uplifting begint vanaf 1.40)

Ja Nitzhonot ken ik zeker. :)
Maar dat zit als je mij vraagt tussen uplifting en goa in.

Wat ik meer bedoel is bijv. Rank 1, System F, 4 Strings, Dave 202, Gouryella, Svenson & Gielen, Transa . :W

En van het wat nieuwere spul Aly & Fila, Giusseppe Ottaviani, Sean Tyas, hoewel ik die toch een stuk minder vind dan bovengenoemde. 8~

Lang leve mensen die nitzhonot kennen! :D En daar hebt ge gelijk in. Maar de 2 nummers die ik zojuist zei zijn pure uplifting trance en geen nitzho.
En van de artiesten die ge zojuist opnoemde ken ik geen enkele van, dus sorry!

Als je zo houdt van Uplifting Trance, ken je dan misschien ook beginnende producers/componisten die dat maken?
Ik zoek namelijk iemand om mee samen te werken in de muziek;).
Zelf maak ik nu ook Uplifting Trance:).

Ik hou erg van uplifting trance en dan met name een bepaald soort daarbinnen.

Veel uplifting trance producers gebruiken dezelfde presets en geluiden.
Denk dan aan mensen als Sean Tyas, John O'Callaghan, Daniel Kandi, Aly & Fila etc., klinkt niet verkeerd ofzo.

Maar ik hou vooral van die style waar Ferry Corsten zo bekend om staat.
Welke tranceliefhebber kent nou niet Ferry Corsten zijn toppertjes onder zijn aliassen System F en Moonman onder andere?

Luister bijvoorbeeld nummers als

Lovechild - Liberta (Moonman Remix) of Apoptygma Berzerk - Kathy's Song (Ferry Corsten Remix).

Die rollende basslijnen in combinatie met gebruik van synths zorgen voor een perfect evenwicht in dat soort tracks.
Neem nou als voorbeeld Gouryella - Gouryella, met die karakteristieke "digeredoo" basslijn (ook gebruikt trouwens in The Generator - Where Are You Now(Moonman Remix)).

Wie kent meer van deze style trance of heeft goeie tips van nummers? :)
En weet iemand of Ferry ook tegenwoordig nog wel eens platen in die style produceerd (de style waar hij dus ook bekend mee werd)?

dit ?

trancehoeft nieverkeerd te zijnweleenpsy trenzje dan

vondt dees nog welok eiglijk;-]

tips luister breeder naar andere trenz ...simonposford ..psy oude goa
:doei:

fail-poster-wbrjpa0zte-FULL-DIAPER.jpg

Back