korg kr-55 sync

FLOU242

WYHIWYG
Hallo,

Ik heb 2 van die bestjes en zou ze graag syncen op midi.

De vorige eigenaar heeft een mod laten uitvoeren door analogue solutions, maar met m'n pro solo MK II krijg ik hem niet aan de praat.

Bestaat er geen midi of sync/24 mod die vlotjes te plaatsen is ?

Ik kwam links en rechts wel wat foto's en discussies tegen, maar niets concreet.

http://www.flickr.com/photos/31603983@N05/sets/72157623413585107/

Kunnen de techies onder jullie eens uitpluizen of het mogelijk is ?

Alvast bedankt.

Groeten.

Pierre

Maar is die op flickr nu die van jou? Die gast op flickr heeft m wel aan de praat gekregen met dat board. Heb je hem al geprobeerd te syncen met bv een 606 of een andere din24 machien?

standaard heeft de kr-55 (en kr-55B) geen sync ingang - dus er valt niets te testen.

en neen - die flickr is niet van mij :-)

Nee dat weet ik....maar je zei dat er al een mod opzit...wat is dat dan voor mod?
Sowieso heeft Korg een andere sync eenheid dan Roland maar dit wist je waarschijnlijk al....je moet iig uitzoeken waar de interne clock zit en hier op inbreken met de sync modificatie.

we weten allebei blijkbaar waar we mee bezig zijn ... da's alvast duidelijk.

maar aangezien ik geen bal van solderen - laat staan electronica - afweet, vroeg ik mij af of iemand me hier kan uit helpen.

De korg heeft inderdaad 48 ppqn sync - terwijl de rolands 24 ppqn sync hebben.

De mod is volgens mij een simpele 5v trig in - maar die blijkt niet echt te werken - ik heb er allerszins geen idee van hoe ik het zou moeten doen met de pro solo. (waarschijnlijk aux 1 op clock zetten - de voltage bepalen en dan nog iets ...)

alvast bedankt voor de interesse in dit topic !

kan iemand hier aan uit ?

Attachments

• modkr551.jpg
    modkr551.jpg
    63,5 KB · Bekeken: 80
  • modkr552.jpg
    modkr552.jpg
    97,4 KB · Bekeken: 83
Ik heb er één gehad maar nooit met de 55 gebruikt. De kms heeft de mogelijkheid om 24 en 48 ppqn te syncen met midi. Ik dacht zelfs een switch op beide kanalen. Die kms is volgens mij juist bedacht om bijvoorbeeld je kr55 met een tb303 te syncen..

ik zou de specs even googlen, lang geleden dat ik beide apparaten had.

Back