Masterkeyboard zonder toeters/bellen

The Unholy

Hard lid
Ik ben op zoek naar een USB masterkeyboard zonder allerlei knoppen en schuiven, maar gewoon een stevig half-gewogen klavier (liefst 49 toetsen) van rond de €200 Euro.

Ik heb bij Feedback het gehele assortiment uitgeprobeerd, maar alle keyboards zijn tegenwoordig voorzien van allerlei controller knoppen die ik niet nodig heb, aangezien ik mijn Virus TI al als controller gebruik. Ik geef dan liever wat meer geld uit aan een klavier dat goed en stevig aanvoelt/speelt.

Het enige keyboard dat aan deze wensen voldeed was de M-Audio Keystation 88, maar die is weer zo lang dat ik hem nauwelijks kwijt kan.

Heeft iemand suggesties?

Ik heb een Akai MPK-88 te koop staan. Nieuw. Dat is op zich een masterkeyboard MET toeters en bellen en hij valt buiten je prijsklasse, maar het is wel een hele mooie........

Het enige keyboard dat aan deze wensen voldeed was de M-Audio Keystation 88, maar die is weer zo lang dat ik hem nauwelijks kwijt kan.

Heeft iemand suggesties?

Er is ook een Keystation met 61 toetsen. Nog geen 49, maar al een stuk kleiner.

Die Yamaha KX49 heb ik gisteren ook even geprobeerd, maar het klavier voelde erg slap aan. Ik ben nu een Novation Remote SL 61 gewend met half gewogen toetsen en ik wil eigenlijk hetzelfde in mijn volgende keyboard. Ik ben ook weer niet op zoek naar een keyboard dat als een piano aanvoelt, dus die CME uf5 is het ook niet helemaal.

En de Keystation 61 hadden ze helaas niet staan bij Feedback, dus heb hem niet kunnen proberen. Als hij net zo aanvoelt als de 49 toetsen versie (volgens Feedback wel) is het geen optie iig.

Zo'n beetje alle masterkeyboards die ik tegen kwam toen ik er naar 1 op zoek was hebben toeters en bellen. Ik heb er 1 gekozen (Emu X board 49) waar vrij weinig op zit. Het zit niet in de weg dus ik zou er 1 kiezen die voor jou de beste toetsen heeft en de toeters en bellen voor lief nemen...

Ik ben eruit. Het wordt een Novation Remote LE 49. Niet teveel toeters en bellen, wel start/stop/loop knoppen voor Cubase (altijd handig), display'tje en een klavier dat aan al mijn eisen voldoet.

Bedankt voor de reacties.

Back