Op zoek naar nieuwe mixer

Eraser127

Ouwe rot
Ik wil graag een grotere mixer, maar zit met het volgende:

er zijn zat tafels te vinden op marktplaats/tweedehands.nl, maar daar zitten ook tafels bij zoals http://www.tweedehands.nl/audio-vid.../allen-heath-gl4000-32-50936301.html?start=84 Nu heb ik het idee dat deze meer een "live" tafel is dan bijvoorbeeld de Mackie 32-8. Klopt dit idee een beetje? En zo ja, zou ik dan beter bv. een Mackie 32-8 en expander kunnen kopen?

Hangt er denk ik vooral vanaf wat je nodig hebt.
Denk daarbij vooral aan:
-direct outs
-aantal FX sends/returns
-aantal subgroepen

Als de A&H datgene aan boord heeft, wat jij nodig hebt, is het toch goed? En of het dan meer bekend is als 'live' mixer maakt dan toch niet uit denk ik.

Op SF marktplaats staat ook een mooie Soundtracs Topaz 32ch. met meterbridge. Maar daar moet wel iets van de vraagprijs af. Het is een mooie tafel (ik heb de 24ch.), maar € 1500 is aan de prijs.

Hoeveel kanalen heb je eigenlijk nodig?

P.S. De Soundtracs is een inline, dus je hebt totaal 64 kanalen, echter op 32ch. met beperkte EQ en FX send.

Veel meer dan 32ch heb ik niet nodig. Staat trouwens wel een Mackie 32-8 met expander te koop voor €900 op tweedehands.nl. Weet niet of dat iets is, zal wel een verder kijken.

Veel meer dan 32ch heb ik niet nodig. Staat trouwens wel een Mackie 32-8 met expander te koop voor €900 op tweedehands.nl. Weet niet of dat iets is, zal wel een verder kijken.

Als hij echt zoals beschreven goed is, en geen oplichter ofzo, zou ik het zeker doen. Een Mackie 32.8 met expander en meterbridges is een koopje!

Ik zou ook letten op wat voor klank je wil. Zit nogal verschil in mengtafels. Persoonlijk vind ik Mackie niet lekker klinken. Erg kil, summing van Mackie tafels vind ik niet prettig en EQ beperkt. En let bij Mackie goed op de contacten/flatcables. Let ook op of de tafel makkelijk te servicen is dat je bijv gewoon 1 broodje eruit kan lichten. A&H klinkt wat mij betreft net ff fijner ook betere EQ. En Soundtracs nog fijner, lekker laag, accurate EQ e hele goede summing. (maar ik ben dan ook een soundtracs liefhebber, dus niet helemaal objectief)Heb ook Mackies en A&H gehad. Het verschil tussen live en studiotafels is vaak alleen de routing mogelijkheden en het feit dat de meeste live tafels nog een matrix mixer hebben. Voor studio niet nodig of handig.

Een goeie optie in dezelfde categorie: Soundcraft Ghost. 8-bus console in 24 ch of 32 ch uitvoering (met tape returns, dus 48 of 64 channels beschikbaar voor mixdown). Stille cleane preamps, mooi warme en subtiele EQ wanneer ingeschakeld, veel routing mogelijkheden.

De voornoemde tafels zoals de Ghost en Topaz zijn zgn inline consoles. Dan zijn de tape returns erg beperkt wat betreft EQ en auxes. En wanneer je die wil gerbuiken zal je ook auxes en EQ deel moeten opofferen van je gewone kanaal. Soms is het zelfs of de tape return of het kanaal dmv a/b switches en kan je ze niet tegelijk gebruiken.
Ik weet niet wat je budget is maar je zou ook kunnen kijken naar wat oudere 'split consoles' van bijvoorbeeld A&H Sabre/sabre plus of Sountracs MRX, Megas studio, ILseries, Soundcraft Sapphyre. Dat is toch echt een stapje beter dan de Ghost, Mackie 8 bus etc... denk aan vanaf €2000,-
Stond hier laatst op de MP wel een oude Soundtracs CM4400... erg mooie tafel alleen wel maar 4 aux. Werd niet veel voor gevraagd geloof ik.

ik heb nog een Soundtracs Jade staan ;)

zonder gekheid, ga vooral elke potentiele mixen testen: een tafel van merk x kan nog zo goed zijn, als er 10 jaar mee gemixt is zit er veel potentieel soldeerwerk in.

de kleinere soundtracs tafel gaan voor niet te veel de deur uit tegenwoordig, zo'n cm4400 is een heel goed klinkend ding en echt liga's beter dan een moderne mackie voor hetzelfde geld.

ja weinig potentiele kopers inderdaad. maar er komt vanzelf iemand langs, of jij komt idd ;)

maar goed, da's topic kaping :P

Back