Sequential Circuits TOM THREAD

aight kan ik wel gebruiken, mijn tom kan een max van 50 patterns aan, heb de tom en rumtraks en tom al in duo gedaan, de drumtraks klinkt indeed wolliger dan de tom + tuning pots en volumepots + aparte outs maken de machine in vele opzichten beter dan de tom, maar als je nu over midi werkt (of zelfs gewoon met de seq van de machine) en dan met de toewijsbare panning begint te spelen kan je gemakkelijk aan je rechter-uit een reverb of dergelijke hangen, zo doe ik het. Leo sprak me ook al over gewoon twee toms naast elkaar hangen :)

Heb jij die Midi guide van de TOM soms? De gewone manual rept met geen woord over MIDI.

neen, leo heeft er één, je moet hem maar eens mailen met een midivraag hij zal er op kunnen antwoorden, of misschien kan ik je wel helpen
wat wil je weten ?

Ok:

Onder MIDI Mode kun je 01, 03 of 04 kiezen. Ik neem aan dat dat omni, poly en poly/omni off zijn. Welke is welke?

Onder MIDI Options zitten ook acht instellingen, waar dienen die voor?

Bedankt hoor!

bij functie 1 :
tot de B vlak voor de middelste C op uw midiklavier zijn alle geluiden (als je geen cartridge hebt stoppen deze logischerwijs al een octaaf vroeger). Db na de middeste C is REVERSE, D is het links pannen, Eb in het midden en E rechts pannen, let op houd je noot ingedrukt bij al deze dingen. Vanaf F tot 31 naar boven heb je de verschillende pitchen die je kan spelen met de noot beneden dan ingedrukt !

functie 3 :
heb geen flauwbennul wat dit doet

functie 4 :
elk geluid heeft zijn eigen midikanaal dus basdrum is één snare twee etc vanaf octaaf boven middenste C weeral Db reverse D links Eb midden...

midioptions is mij ook altijd een mysterie geweest :)

ik hoop dat ik je al wat verder heb geholpen, als je weet wat die options doen mg je het altijd hier posten ;) ik mail leo wel even

ik heb hiero die handleiding

midi modes:

all midi modes ar the result of combining either 2 or 3 midi options. omni mode is either on or off, and either mono or poly mode may be selected

mode1: omni on/poly off....accepts midi commands transmitted on any of the 16 channels, transmits on the basic channel
mode3: omni off / poly on: transmits and accepts midi on basic channel only
mode4: omni off / mono on: accepts and receives on all 16 channels.each of the 420s instrument sounds are assigned a midi channel so the channel on which message is received determines which instrument sound will be played

options:
1 tuning key assignment
2 midi velocitiy disable / enable
3 instrument key mute
4 pattern n song selection mode
5 event receive
6 event transmit
7 mod wheel assignemnt
8 special keys input (panning, flanging, instrument direction)

Zowel Drumtraks als TOM zijn bijzonder toffe bakken. TOM klinkt heel strak en powerfull, heleboel leuke grappen die je kunt uithalen met midi. Grote nadeel is het gebrek aan onafhankelijke outputs, dat moet er uiteindelijk voor gezorgd hebben dat de TOM de oorlog verloor van de 707 (ook 12 bit). De Drum traks heeft dat dus wel en is 8 bit , klinkt wat wolliger. Claps zijn vrijwel identiek overigens.
Gebruik ze met en naast elkaar, gaat prima!

als iemand hier op bezoek komt en zin en tijd heeft om de midi guide te scannen, prima, maar ik heb daar gewoon de tijd niet voor nu.
misschien later.

Back