akai mpc2000xl OS

CptCRxCK

Ouwe rot
hallowa,
ik heb laatst dus een mpc 2000 xl gekocht
nu zag ik dat er OS v 1.14 opzat is deze ok? of zijn er lekkerdere/betere voor te krijgen? Hoe laat ik die erin? en wat zijn de verschillen?

ok thanx
geen enkele redenvoor mij om die er op te zetten dus ;)

Werk je nu met alleen diskettes of met scsi? Een kaartlezer in bouwen is toch wel erg fijn hoor.

op dit moment met diskettes
heb ook een zip drive
maar een kaartlezer is inderdaad geen slecht plan laad dat ook sneller? (of is dt een heledomme vraag)
en een scsi harddisc is dat niets?
en die kaartlezers waar koop jedie?

Gaat in ieder geval sneller dan diskettes (verschil met scsi-spul weet ik niet zo), maar het grote voordeel is dat het minder kwetsbaar is (click of death anyone?) en sd-kaarten makkelijker met je pc praten dan scsi. Ik weet niet of het inmiddels weer wat makkelijk is om een geschikte kaartlezer te vinden. Een tijd terug waren ze lastig te vinden of schreeuwend duur.

iedereen heeft het wel over click of death, maar ik heb jaren lang zips gebruikt zonder dat probleem
moment dat ik CF kaartjes ging gebruiken was ik binnen 2 weken 8 beats kwijt

iedereen heeft het wel over click of death, maar ik heb jaren lang zips gebruikt zonder dat probleem

haha das weer ff andere praat :P
maar eeuh zoon click of death is dus gewoon heel vervelend? ;)

Ik heb een tijd lang een xl gehad.
Laden vanaf geheugenkaart ging veeeeel sneller dan vanaf diskette.
Ik had bij MPStuff een dure kaartlezer gekocht die werkte als een tierelier. Hot swapp dus gewoon kaartjes wisselen terwijl hij aanstaat.
Maar als ik weer een xl koop (ik heb SPIJT dat ik hem heb verkocht, dus mail me als je er 1 hebt) druk ik er een zip-drive in, ik zwem hier in de zip 100's en de zipdrives zelf koop je voor 5 a 10 euri van Marktplaats. Das wat anders als die 80-90 euro voor een compatible lezer...

Ik gebruik voornamelijk one-shot drumsamples dus aan 100 MB heb ik meer dan zat...

Da's pech zeg. Niet mijn ervaring. Heb een scsi-zip gehad bij mijn eerste XL en een usb-zipdrive voor aan m'n compu. Zip-schijven zijn toch wat kwetsbaarder. Helaas toen al eens mogen ervaren dat een zip het begaf. Later ook de scsi-drive. Geef mij maar een card-reader. Nog geen problemen mee gehad (ga ik gelijk even afkloppen; is natuurlijk de goden verzoeken) :)

Ik heb een tijd lang een xl gehad.
Laden vanaf geheugenkaart ging veeeeel sneller dan vanaf diskette.
Ik had bij MPStuff een dure kaartlezer gekocht die werkte als een tierelier. Hot swapp dus gewoon kaartjes wisselen terwijl hij aanstaat.
Maar als ik weer een xl koop (ik heb SPIJT dat ik hem heb verkocht, dus mail me als je er 1 hebt) druk ik er een zip-drive in, ik zwem hier in de zip 100's en de zipdrives zelf koop je voor 5 a 10 euri van Marktplaats. Das wat anders als die 80-90 euro voor een compatible lezer...

Ik gebruik voornamelijk one-shot drumsamples dus aan 100 MB heb ik meer dan zat...

Mijn kaartlezer kostte me destijds een paar tientjes incl. verzenden. Maar zoals gezegd: ik weet niet of ze nog te koop zijn. Dat mpc-forum is wel een goede tip. Yo. Misschien dat je daar meer info vindt. Forumlid Sander heeft ook een site in elkaar gezet over het plaatsen van een kaartlezer in je mpc, maar die is inmiddels ook al oud (en wellicht niet meer up to date). http://home.tiscali.nl/~smeyer/mpc/

hum toch wel een goede optie zoon card reader laden duurt niet vervelend lang maar minder lang in natuurlijk altijd minder vervelend ;)
iemand enig id of er niet een nederlandse it shop is die dergelijke kaartlezers verkoopt

hum toch wel een goede optie zoon card reader laden duurt niet vervelend lang maar minder lang in natuurlijk altijd minder vervelend ;)
iemand enig id of er niet een nederlandse it shop is die dergelijke kaartlezers verkoopt

Ik weet vrijwel zeker van niet; ik en vele medeforummers met mij hebben stad en land al afgezocht en in Nederland niks gevonden. Die bij mpcstuff.com is trouwens een prima deal voor $80. Op ebay staat er nu eentje voor $99. En psism.com heeft er ook weer twee in de aanbieding voor $75 en $82. Daar heb ik de mijne vandaan. Er komt trouwens nog wel importheffing bij als je in het buitenland besteld.

Update: Trouwens, ga ook niet gokken dat een IDE-cardreader het doet in je MPC2000XL als dat niet expliciet is aangegeven; dan doet ie het namelijk niet. Ik heb hier nog een hele stapel van die dingen liggen waar je geen drol aan hebt:stupid

humz das dan bijzonder jammer wat ik koop eigenlijk nooit uit het buitenland heb ook geen creditcard ofzo het moet dus een atapi card reader zijn....
dan maar in kringloops/mileustraat en used pc winkels kijken

Heb je in NL geen 3V. Dat is een soort tijdelijke creditcard waarop je geld kan zetten. Zou wel een oplossing zijn voor een eenmalige buitenlandse betaling, en anders gewoon een maat van je lief aankijken die wel een creditcard heeft.

Een cardreader in een MPC is echt wel de bom namelijk. Maar wat een mens niet kent mist die ook niet ;)

humz das dan bijzonder jammer wat ik koop eigenlijk nooit uit het buitenland heb ook geen creditcard ofzo het moet dus een atapi card reader zijn....
dan maar in kringloops/mileustraat en used pc winkels kijken

Ik heb ook geen creditcard en gebruik daarom maar paypal - daar kun je bij ebay mee betalen.

Eigenlijk zou iemand gewoon eens een Nederlandse shop voor dit soort spullen op moeten zetten. Er lijkt meer dan genoeg vraag naar te zijn...

en een scsi harddisk is dat geen oplossing? of gaat dat nog steeds traag? (dat het wat meer ruimte in neemt is niet zoon probleem voor mij

en een scsi harddisk is dat geen oplossing? of gaat dat nog steeds traag? (dat het wat meer ruimte in neemt is niet zoon probleem voor mij

Dat is zeker niet traag. Je hebt er dan volgens mij eentje met een 50- of 68-pins scsi connector nodig en ik betwijfel of je die nog ergens kunt krijgen en als je dat al lukt, zal het vast geen nieuw spul zijn. Een scsi-harddisk backuppen is bovendien een stuk lastiger dan een memorykaartje.

Back