Keyboardstandaards

VintageWorks

Ouwe rot
Ik ben al langere tijd op zoek naar een goede, stevige keyboardstandaard voor on-stage. Voor alle duidelijkheid: hij moet stevig zijn. Nu valt mij op dat er heel weinig aanbod is hierin. Jaspers heeft wel mooie stands, maar meer voor in de studio dan voor op het podium. Verder is er een niewe Apex, maar die is voor mij niet handig en je heb dan zo'n stand voor je gezicht (ik speel zittend).

Ik speel trouwens onder op een Nord Stage EX en boven op een Nord Wave. Het liefst zou ik iets vinden zoals op de bijgevoegde foto. Iemand een idee hoe ik daar aan kan komen of iemand met betere suggesties? Ik ben benieuwd!

Attachments

• kent1.jpg
    kent1.jpg
    133,5 KB · Bekeken: 117
. Jaspers heeft wel mooie stands, maar meer voor in de studio dan voor op het podium.

Ik gebruik de onderstaande Jaspers juist voor op het podium. Bevalt goed, is relatief goedkoop en heel erg licht. Je moet wel oppassen dat je maten neemt die in je auto passen :D

Ik gebruik 'm trouwens ook voor mijn Nord Stage.

Attachments

• jaspers.jpg
    jaspers.jpg
    57,8 KB · Bekeken: 105
Ik heb deze thuis. Om hem op het podium te gebruiken vind ik helemaal niks, je bent een half uur bezig met opbouwen. Op dit moment is het de X-poot, maar ik wil gaan kijken naar iets anders. Ben er nog niet uit.:eureka:

Ik gebruik de onderstaande Jaspers juist voor op het podium. Bevalt goed, is relatief goedkoop en heel erg licht. Je moet wel oppassen dat je maten neemt die in je auto passen :D

Ik gebruik 'm trouwens ook voor mijn Nord Stage.

Thanx voor de reacties! De Quicklock standaard heb ik al geprobeerd, maar daar komen de nopjes waar de stage op staat niet goed op uit. Wel jammer, want het is een mooie stevige standaard. Hij staat er dan scheef op en dat speelt niet fijn. Misschien moet ik toch eens wat beter naar Jaspers stands gaan kijken. De tip van Pepertje is ook interessant trouwens.

Ik heb deze thuis. Om hem op het podium te gebruiken vind ik helemaal niks, je bent een half uur bezig met opbouwen. Op dit moment is het de X-poot, maar ik wil gaan kijken naar iets anders. Ben er nog niet uit.:eureka:

+1 wat betreft de opbouw-tijd. Zo'n A-frame is heel stabiel en je kunt er een paar keyboards opstapelen, maar het is niet bepaald uitklappen en spelen (tenzij je 'm gemonteerd kunt vervoeren, maar dan heb je bijna een busje nodig...)

Zo'n Jaspers stand is wel mooi, maar de opbouwtijd staat mij ook wat tegen. Het lijkt een enorm ding om op te zetten/mee te nemen. Iemand een idee waar ik trouwens Jaspers stands kan bekijken alvorens ik hem ga kopen? Bij feedback hebben ze die niet toch?

Zit je altijd of sta je ook wel eens? Zittend is er maar eentje voor mij, de K&M 18950 met opzetstukken (18952)

Die houdt alles tot zelfs een Rhodes en Hammond-chop. Is compact, in lengte uit te schuiven en niet duur.

Moet je zeker ff checken. Stabilisatie pootjes (kniegewrichtje en schrofdraad per pootje), gaten om iets te zekeren als je wilt, kan door die pootjes dus ook je toetsen iets tilten als je wilt...check'm out!

Oke, ik ben er bijna uit. De K&M die Manu adviseert lijkt mij de beste keus op het moment. Ik kwam deze foto's nog tegen. Iemand een idee van welk merken deze standaards zijn?

Attachments

• 3643380984_abd6eaf600_o.jpg
    3643380984_abd6eaf600_o.jpg
    73,8 KB · Bekeken: 103
  • DSC08089.jpg
    DSC08089.jpg
    35,5 KB · Bekeken: 104
  • Kinsey-Arto-LVL-11-28-07-2asm.jpg
    Kinsey-Arto-LVL-11-28-07-2asm.jpg
    317 KB · Bekeken: 106
  • scott3.jpg
    scott3.jpg
    32,6 KB · Bekeken: 106
ik gebruik zelf de roland v-stand met opzet stukken. Deze is wel prijzig, maar is snel op te zetten (minder dan 1 minuut), heel transportabel en megastabiel.

Back