SRX-07 Ultimate Keys op een Roland JV-80 Synth?

Sjaakhaas

Nieuwkomer
Dag Allen,

Ik zit te denken om Ultimate Keys aan te schaffen als uitbreiding voor mijn Roland JV-80 ... maar nu is mijn vraag... is dat eigenlijk wel mogelijk.

Als ik deze PDF bekijk lijkt dit namelijk niet zo?
http://cms.rolandus.com/assets/media/pdf/expansion_board_compatibility_guide.pdf

Maar ik heb volgens mij ook wel eens iemand gezien met een JV-1080 met een SRX kaart erin (wat volgens die pds ook niet moet kunnen) ?!?

Graag een reactie :)

SRX is een standaard vanaf de XV's (Geloof ik). Dat pas niet in een JV1080 of JV80.

Er zijn XV's (zoniet alle; weet ik niet) die zowel SRJV als SRX kaarten konden hebben, maar een SRX in een JV gaat niet werken ben ik bang.

Op de roland site kun je voor een uitbreiding zien voor welke apparaten het allemaal geschikt is.

Ik denk dat jij een XV-3080 hebt gezien met die SRX uitbreiding. Die lijkt erg veel op de JV-1080, maar is een x aantal jaren nieuwer.

Een SRX kaart in een JV synth kan inderdaad niet. De sloten van SR-JV en SRX zijn verschillend.

Je hebt inderdaad een aantal XV synths die zowel SR-JV als SRX sloten hebben. De XV-88 heeft bijvoorbeeld 2 x SR-JV en 2 x SRX sloten. De XV-3080 heeft 4 x SR-JV en 2 x SRX sloten. De nieuwere Fantom serie heeft alleen SRX, met uitzondering van de Fantom FA76, die had nog één SR-JV slot naast 2 x SRX.

Een lichtpuntje: de SRX-07 Ultimate Keys is in feite een verzameling van een aantal SR-JV kaarten. Je kan dus een SRX-07 gewoon zelf opbouwen uit losse SR-JV kaarten. Op de SRX zitten wel een aantal nieuwe patches (dus geen waveforms), maar ik vind zelf de originele van de SR-JV beter.

Nadeel is natuurlijk wel dat je in een JV-80 niet alle SR-JV kaarten tegelijk kunt plaatsen, want daar heb je niet genoeg vrije sloten voor.

Klopt (L56)

SRX kaarten passen niet in een JV. Sommige SRX-kaarten zijn een soort verzameling van de eerdere SR-JV kaarten. Ook de SRX-07 Ultimate Keys. Deze is gebaseerd op:

SR-JV80-04 "Vintage Synth ": alle geluiden
SR-JV80-08 "Keyboards of '60s and '70s": alle geluiden
SR-JV80-10 "Bass and Drum": alle geluiden
SR-JV80-03 "Piano": niet alle geluiden
SR-JV80-09 "Session": niet alle geluiden

Je kunt dus wel een paar van de SR JV80 kaarten kopen. Op een XV passen wel SRX-kaarten. De XV5050 is 2e-hands redelijk betaalbaar. Ik dacht dat de XV5080 beide kaartsoorten aankan.

succes

Back