Accesss Virus TI reparatie!

Mark66

Ingeburgerd
Beste forummers.

Ik heb laatst een Access Virus TI keyboard tweedehands gekocht Nu werken een paar toetsen niet meer, maar daardoor heb ik gelukkig veel van de prijs af kunnen halen. Weet iemand waar ik mijn virus kan laten repareren of kun je dit zelf doen zonder ervaring?

Gr.

Mark

Beste forummers.

Ik heb laatst een Access Virus TI keyboard tweedehands gekocht Nu werken een paar toetsen niet meer, maar daardoor heb ik gelukkig veel van de prijs af kunnen halen. Weet iemand waar ik mijn virus kan laten repareren of kun je dit zelf doen zonder ervaring?

Gr.

Mark

Als het je volledige keyboard was, zou ik er niet zelf aan beginnen.
... maar als het slechts enkele toetsen zijn, denk ik wel dat het de moeite loont om even weloverwogen de behuizing eraf te vijzen om de kontakten te controleren. (misschien liet hij er wel gewoon een tas koffie inlopen, en kom je er vanaf met reinigen.

Gewoon Access een mail sturen. Die geven je een adres (en rma nummer) in Duitsland.
Daar stuur je hem heen, en binnen no time is die keurig weer terug, kost meestal alleen de verzend kosten. (heb dit al 2x moeten doen)
Succes!

Heb je hem van Brad overgenomen? :)

Maar als ie toch al uit de garantie is, zelf voorzichtig openmaken (of een kennis die wat ervaring heeft) om te kijken of het zelf te fixen is? Zo heb ik laatst een defecte synth weer aan de praat gekregen die ik voor een tientje had gekocht.

Zo'n recent apparaat en dan al (gedeeltelijk) defect, zegt misschien iets over de kwaliteit van Access.

Lijkt me meer zeggen over de vorige eigena(a)r(en). Access staat juist bekend om zijn kwalitatieve toetsen.
Of gewoon domme pech, dingen gaan nu eenmaal stuk.

Zo'n recent apparaat en dan al (gedeeltelijk) defect, zegt misschien iets over de kwaliteit van Access.

Of het zegt iets over de (vorige) gebruiker ( roker/blower, dus allemaal tabak/wiet onder de toetsen, roudouwer, motorisch gestoord, onvoorzichtig, respectloos met muziekinstrumenten omgaan,enzovoorts)

Of het zegt iets over de woning van de (vorige ) eigenaar, lek dak bijvoorbeeld, of standaard een waterpistool met een peuter in de buurt...

Of het zegt iets over andere dingen waar ik dan weer geen idee van heb heb ....

Want eerlijk gezegd is dit de eerste TI die ik in forums voorbij zie komen met dit probleem, en aangezien de hoeveelheid verkochte apparaten zegt dat gegeven toch meer over access dan 1 kapot apparaat denk ik.
Geen reden om een bedrijf gelijk in twijfel te trekken toch?

edit: grrr acidfever was me voor :D...

Als je de tonen van de defecte toetsen op een andere synth naspeelt,... heb je dan niet een melodietje ?

... misschien speelde hij in al die jaren steeds maar altijd datzelfde melodietje, en is er sprake van ernstige slijtage !

Bedankt voor de hulp mensen. zelf openmaken word moeilijk.
Ik breng hem naar feedback toe. Die hebben een eigen reparatie afdeling.
Mochten ze het niet gerepareerd krijgen dan sturen ze hem wel door naar duitslad denk ik.

Gr.

Mark

Ik wil een reparatie laten uitvoeren op mijn virus C, alle pots vervangen, sommige zijn er los en 2 zelfs een beetje versleten..

Ik heb dit meerdere malen via Feedback geprobeerd, verschillende mensen aan de telefoon en gemaild, zonder succes.

Direkt bij Access heeft ook niets uitgehaald, hebben ze een hekel aan de Virus C of zo :P

Als iemand hier een goed en betrouwbaar adres weet waar ik dit kan laten doen, roeppppt u maar :)

Back