Hoe krijg ik dit voor elkaar

Heine

Passief toetsenist
Forumgenoten,

de zangeres van onze band is toe aan een draadloos microfoonsysteem, en wil eigenlijk ook in staat zijn om meer dan alleen haar eigen stem te laten horen.
Een van de gewenste geluiden is het typische zanggeluid van het nummer 'Mercy' van Duffy.
Twee vragen dus:
- welk draadloos systeem raden jullie aan (shure, sennheiser, enz)
- hoe krijgen we dat duffe geluid voor elkaar
Voor mijn gevoel is het een kwestie van een multi-effectenbak erachteraan hangen, met dan een bandfilter of zo, maar dat is duidelijk niet mijn terrein.
Alvast bedankt voor de reactie(s)

Peter

komt dat "typische zanggeluid" niet gewoon door haar stem :?

Even flink geluisterd. Vrees dat je gelijk hebt :)
Moet ik het idee anders beschrijven: een beetje het geluid alsof je naar een AM-radio luistert. Soort lo-fi.
Ik zag een Digitech Vocal 300 bij o.a. Peter Verspuy. Lijkt me wel een heel geschikt apparaat voor onze nachtegaal. Zit o.a. dat lo-fi gedoe op.
Hoef ik me niet ook nog eens zorgen te maken over haar geluid: kan je helemaal zelf regelen op het podium.

kan je helemaal zelf regelen op het podium.

daar zit hem ook nou net het gevaar, dat je dingen aan het inregelen bent op een plek waar je het niet goed kan horen.

probeer tc helicon eens, die maken goede live voice processors. digitech is ook een optie idd.

We moeten het nog steeds doen zonder geluidsmens, helaas. Voor zover ik het begrepen heb kan je dat ding wel voorzien van je eigen settings, en daar zal vast ook wel een volumesetting tussen zitten. Kwestie van je zaakjes per type geluid goed voorbereiden. Thuis zonder de rest van de band en in de oefenruimte met de band, met mogelijk nog een kleine aanpassing tijdens de soundcheck.
De gitarist loopt draadloos rond, en straks de zangeres ook. Ik hoop dat we op die manier na een goede soundcheck nog steeds in staat zijn om ook het zaalgeluid goed genoeg te kunnen volgen.
Maar een geluidsmens zou zolangzamerhand wel welkom zijn. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. En des te dunner de spoeling :(

een Am geluid op het podium voor de zang is echt niet aante raden.
het is vrij simpel te maken, kap gewoon het hoog boven de 6 a´ 8 Khz weg .
maar dan ga je het o zo belangrijke gebied van de verstaanbaarheid missen.
met als resultaat dan de zangeres zichzelf niet goed kan horen.
:koffie:

Back