Waarom geen (2 x ms-10) i.p.v. (1 x ms20)

patrickpincher

sound hunter
Tja, misschien een rare vraag,.. maar ik ben met één oog geregeld nog op zoek naar een Korg ms20.

In mijn zoektocht moet ik mij helaas neerleggen bij de huidige prijzen die hierbij momenteel gehanteerd worden (en ons aller gekend ... zie andere discussies).

... nu zie ik dat je voor een ms20 algauw rond de 1200 euro zit, en voor een ms10 rond de 600 euro.

Het gaat er mij dan ook niet echt in, waarom men dan nog op een ms20 inzet, in plaats van voor datzelfde bedrag twee ms-10 nen aan te kopen !

Uiteindelijk heb je dan alles wat een ms20 heeft, doch met een apparte filtering en triggering per vco.

... of mis ik iets ?

Waarom niet 2 x ms20 denk ik dan gelijk!!!

En een jupiter8!!!!
En,... gheheh

Ja,. nee serieus,.. je mist iets,.. best wel veel eigenlijk,.. vergelijk ff de patchgedeeltes bv. dan zie je t meteen!

Aha,. nou lees ik t ,.. je zoekt met 1 oog,.. dat is t!!!

het is moeilijk om de twee osc gelijk te laten lopen. voordeel is daarbij dat je wel twee aparte leads kunt maken. je moet ook twee midi 2 cv bakkies hebben. a 70 euro. want volgens mij kan je dan niet door linken naar de volgende. voordeel is dat je altijd het c35 filter hebt. ms20 neemt minder ruimte in beslag. maar ik denk wel dat ze daarom nooit echt veel minder dan de helft gaan kosten.

Een 2 osc synth klinkt ook anders dan 2x een 1 osc synth.

... of mis ik iets ?

ja , het een en ander, zet ze eens naast elkaar , maak een lijstje .
enige grote voordeel van 2 ms10's is de pwm, verder is de ms20 meer dan 2 ms10's.

leukste v.d. ms20 is de ESP en de dubbele filter ......zit niet op de ms10

wat heb je aan een dubble filter als je maar een osc hebt ?

ja , het een en ander, zet ze eens naast elkaar , maak een lijstje .
enige grote voordeel van 2 ms10's is de pwm, verder is de ms20 meer dan 2 ms10's.

ze hebben toch wel pwm alleen van een osc is hij niet in te stellen zo als op een ms-10.

ik zeg: DS10 op je Nintendo & Korg Legacy (ms20 VST) op je PC . . .
...en zoek de 7 verschillen....

wat heb je aan een dubble filter als je maar een osc hebt ?

ze hebben toch wel pwm alleen van een osc is hij niet in te stellen zo als op een ms-10.
1 met de hpf kan je de bodem eruit draaien , met de lpf het plafond
2 je hebt 2 oscilatoren
3 alleen pw, geen pwm
tja:koffie:

Dit is niet correct. Ook een MS-10 kan een OTA based filter hebben i.p.v. een KORG-35 ic.

waar kan ik die informatie vinden dan.

Moeilijk afstemmen van beide vco's lijkt me geen probleem,.. de ms20 zit ook met een manuele detune, bovendien kan je met dezelfde settings op beide ms-10nen een phase-effect bekomen.

Je kan de cv-out & trig-out van de éné ms10 naar de cv-in & trig-in van de 2de ms10 uitsturen, en beide outputs als appart kanaal naar je mixer sturen.
Lijkt mij toch een leuke setup.

Ben toch nog even drukdoende om de voordelen (of nadelen) van een dubbele ms10-patch, te vergelijken met één enkele ms20-patch. Zo zie ik toch enkele voordelen in het gesplit kunnen triggeren van elke vco afzonderlijk. (maar ben er nog niet helemaal uit,... geniet even mee)

attachment.php

Attachments

• korgsetup.JPG
    korgsetup.JPG
    182,1 KB · Bekeken: 61
Back