rebirth vraagje

Hazes

Vind ik leuk
Ik overweeg om rebirth aan te schaffen, maar heb wel een paar vraagjes die ik beantwoord wil hebben.

-Werkt rb met mijn RME multiface kaart en met asio?
-Hoe werkt de kopieerbeveiliging; usb dongle ofzo?
-Werkt rb ook als vst plug-in?
-Wordt rb nog actief ondersteund door Propellorhead (komen er bijvoorbeeld nog nieuwe versies) of is het een aflopende zaak?

Ik zou het fijn vinden als iemand op deze vraagjes een antwoord zou hebben. Ik heb de propellorhoofden site al bekeken, maar daar kon ik het niet vinden.

Bedankt voor de moeite!

ff wat antwoorden
1. Waarom zou hij niet werken met je RME ik heb zelf een Creamware met ASIO Drivers en dat werkt goed
2. Als je Rebirth opstart vraagt hij telkens om de ORIGINELE CD (best irritant maar ja....)
3. Rebirth werkt NIET als VST Plug-in maar je moet hem via Rewire kunnen syncen aan Cubase en elk geluid (de 303's en de 909,808 hebben dan hun eigen outputs in Cubase de 909,808 zelfs apart voor BD,SD,OH, enz.....)
Alleen moet ik wel zeggen dat ik hem in SX niet fatsoenlijk ingeplugd krijg (Please help me =( )

4. Tja ondersteund qua ontwikkeling niet echt wel zijn er nog steeds diverse 'mods' te verkrijgen op hun site (nieuwe geluiden en looks van gebruikers) en wat hulp applicaties.

Ik hoop hiermee al je vragen beantwoord te hebben :kroon:

Ik kan het nu niet nakijken, maar volgens mij heeft Rebirth GEEN asio ondersteuning, maar alleen direct X en MME.

Heb zelf de RME Hammerfall...die heeft geen directX ondersteuning, alleen MME (en asio)

Als je Rebirth via cubase route dan gebruik je de asio ondersteuning van cubase, dat kan wel.

Ik weet het niet 100% zeker, kan ik vanavond wel ff checken.

maw het werkt wel maar niet standalone via Asio

Bij opstarten om orginele CD vragen?? :confused:
Doet ie NOOIT bij mij! (maar ik heb 'm dan ook 'gratis' van i~net gedownlood.. :o: )
Nie vertellen aan : :smeris: !!

:frons:

Ik kan me voorstellen dat als je voor de zoveelste keer die CD Rom moet laden voordat je je originele ReBirth kan gebruiken, je dan besluit de illegale versie te installeren. Maar dan heb je in ieder geval het programma nog netjes gekocht.

Origineel geplaatst door Lotuz
:frons:

Ik kan me voorstellen dat als je voor de zoveelste keer die CD Rom moet laden voordat je je originele ReBirth kan gebruiken, je dan besluit de illegale versie te installeren. Maar dan heb je in ieder geval het programma nog netjes gekocht.
Dit heb ik dus ook... is er geen manier om dat uit te zetten zonder eerste een illegale versie te downen?

Je zou een programma als Virtual Drive kunnen proberen.

Origineel geplaatst door Kevin

3. Rebirth werkt NIET als VST Plug-in maar je moet hem via Rewire kunnen syncen aan Cubase en elk geluid (de 303's en de 909,808 hebben dan hun eigen outputs in Cubase de 909,808 zelfs apart voor BD,SD,OH, enz.....)
Alleen moet ik wel zeggen dat ik hem in SX niet fatsoenlijk ingeplugd krijg (Please help me =( )

dit probleem heb ik ook met rebirth in logic. ik krijg er geen geluid uit via rewire. erg onhandig. als iemand dit wel lukt ben ik benieuwd hoe!

Maybe kan je ook eerst ff Rebirth.One kopen bij de Free Record Shop...kost ie maar 3 pleuro :D

Origineel geplaatst door arnoldroelz
Maybe kan je ook eerst ff Rebirth.One kopen bij de Free Record Shop...kost ie maar 3 pleuro :D

Daar heb ik naar gezocht maar dat heb ik helaas niet kunnen vinden..... :(

Ik heb vorige week thuis nog Rebirth gebruikt in samenwerking met Cubase SX via rewire en alle rebirth instrumenten duiken mooi op in het VST mengpaneel van Cubase SX. Latency vond ik acceptabel dus het moet wel haast via de ASIO driver zijn gegaan. Je moet wel eerst rebirth starten en daarna cubase of andersom anders gaat het niet goed geloof ik.

Ik kan ook nog vaag herinneren dat mijn rewire dynamic link library (rewire.dll) niet de correcte versie was waardoor het in het begin niet werkte. Dus effe checke!

Groetjes Cooper

idd Rewire.dll fout kan voorkomen als je eerst cubase, logic of reason installeerd en daarna Rebirth. Beste oplossnig is gewoon rebirth als eerste installeren en dan pas het programma waarin rebirth met rewire in moet lopen. Daarna moet je wel eerst het programma waarin rebirth met rewire moet komen statren en dan pas rebirth.

moet je wel eerst het programma waarin rebirth met rewire moet komen statren en dan pas rebirth.

produx216

dus:

1.cubase sx opstarten. 2.in cubase menu click device manager in het pop up menu rebirth kiezen (cubase vst rewire kiezen), dan zal rewire window verschijnen (de groene lichtjes zouden active zijn). 3.en de laatste rebirth starten

Back