Misschien kun je een 2e hands Roland JV-1010 op de kop tikken (<200 euro), daar zitten zeer bruikbare pianoklanken in van het ingebouwde session expansionboard.
Er zijn veel verschillende merken die 19" shelfs leveren met mounting holes voor dit soort modules. Of en gewone shelf en goede dubbelzijdige tape will do!
Roland en Yamaha hadden ze vroeger zelf ook maar veels te duur. Gewoon ff checken in een catalogus voor flightcase materiaal of 19" accesoires
Ik gebruik de Kurzweil Micro Ensemble (ME-1). Dit beestje heb ik aangekocht na een zoektocht met dezelfde eisen als jij. De nieuwprijs was een 300 euries. Wel heb je, buiten enkele effecten, weinig mogelijkheden wat betreft synthesizing ofzo. Het is in de eerste plaats een compacte pianomodule (veel kleiner dan 19", het is geen rackmodule) met een uitgebreide waaier aan andere instrumenten. Het aantal pianoklanken zijn er een 32-tal (banken van 16, ik gok 2 banken gewone piano en dan nog enkele banken elektrische piano etc. banken gaan van A tot P).
Google is je vriend, je vindt vast nog wel informatie! Ik heb nog steeds geen spijt van de aanschaf, die al wel 2j geleden was.
Succes!
Ik hoor niemand iets zeggen over de Akai SG01p?
Is hij te min?
Maar ik denk dat de Roland de meeste kans maakt.
Ff ducktapen op een 19"lade en (ook de Oberheim Strummer) en klaar ben ik.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.