iemand ervaring met een aankoop in Japan via ebay?

BTW is 19% (over aankoop PLUS verzendkosten). Extra heffing afhankelijk van wat het precies is. Inklaringskosten afhankelijk van de vervoerder, meestal ergens tussen de 10 en 15 euro, maar misschien dat sommige vervoerders ook een percentage rekenen.

Er is geen verschil tussen nieuw en tweedehands, net zoals je voor tweedehands spul hier in een winkel in Nederland ook gewoon BTW betaalt.

Er is geen verschil tussen nieuw en tweedehands, net zoals je voor tweedehands spul hier in een winkel in Nederland ook gewoon BTW betaalt.

Niet via particulier op marktplaats

Een tijdje geleden heb ik wat Gakken spul besteld via de ebay shop "hobby_japan". Het totaalbedrag kwam ruim onder de invoernorm uit en behalve de paypal afschrijving heb ik niets hoeven bijbetalen.

kijk iets kopen is simpel, paar klikken op je muis en je hebt hem. Maar nu iets vanuit Japan hierheen, ok btw betalen en invoer is dit schrikbarend hoog?

Het is oude 2e handse apparatuur, geldt hier nog een speciale regel voor?

khoop voorje dat t geen cs..poly bak is ..wordt diuur

japan is gewoon lijktme t zelfde ...as usa / ergens buiten de eu

die bekende ebay shop heeft soms egt lekkere gear
je zou byna ..klikken
daaro:engel::okdan:

Niet perse, winkeliers kunnen bij tweedehands goederen ook de margeregeling hanteren. Dat doen ze juist vaker, zeker bij verkoop aan particulieren omdat normale btw regels (die ze ook mogen toepassen) alleen voordelig en toepasbaar zijn bij verkoop aan bedrijven. Die margeregeling voor particulieren hanteren ze juist vaker, ook bij verkoop aan bedrijven omdat (denk ik) beide regelingen hanteren teveel boekhoudkundige rompslomp oplevert. En het is bovendien alleen voordelig voor de afnemer, niet voor de handelaar. Ik heb althans van m'n tweedehands vinyl handelaren juist nooit een btw bon kunnen krijgen. Bij duurdere spullen zoals synths en computers kan het misschien vaker wel, maar daar heb ik weinig ervaring mee.

Maar zoals ik het lees kan dat alleen als ze ook ingekocht zijn onder diezelfde margeregeling. In ieder geval, ik heb ooit bij Feedback een tweedehands sampler gekocht en daar stond gewoon 19% BTW op de bon.

Volgens mij is het aan de winkel en de afnemer of de margeregeling wordt toegepast wanneer de winkel het artikel particulier heeft ingekocht, dat is altijd zonder btw.

Dat winkels vaak gewoon die 19% erop zetten kan minstens drie redenen hebben: Onwetendheid, de winkel is ongeinteresseerd in wat voor de klant de aantrekkelijkste optie is, en het feit dat de klant bij toepassen van de margeregeling precies kan zien hoeveel winst de winkel op het artikel maakt.

Vanuit Japan heb ik met EMS een CS15 en onlangs een Korg X911 laten overkomen. De verzendkosten waren goed te doen en imo leveren ze veel sneller dan USPS from the USofA.

Ook 2 keer geen invoerrechten hoeven te betalen :okdan:

Qua invoerrechten/BTW met het niet uit van welk continent het komt. Alles buiten de EU is in principe invoerrecht/BTW onderhevig.

Back