tascam us 2400

Status
Please reply by conversation.
Ze worden steeds schaarser en ik denk niet dat de prijs gaat dalen. Is gewoon een tof apparaat. Ik heb er zelf 1 (in topstaat) en zou 'm zéker niet verkopen voor dat geld. Er is geen enkel apparaat die bied van de US2400 bied en ik denk niet dat er ooit weer zoiets wordt gemaakt. Er zijn natuurlijk wel alternatieven, zoals 3 Behringer Mickey Mouse apparaten naast elkaar zetten of die dingen van Euphonix (Mac only en dat gaat ook niet veranderen), of een Lemur: Het is allemaal geen US2400.

Ik denk dat je een beetje geluk en geduld moet hebben

Er zijn natuurlijk wel alternatieven, zoals 3 Behringer Mickey Mouse apparaten naast elkaar zetten

Tuurlijk is de US2400 van een andere klasse, maar is dit nou nodig? :frons:

Ja idd..

Als je 100.000 euro tot je beschikking hebt.. kies je vast voor kwaliteitsspullen. die over het algemeen duur zijn..

Maar niet iedereen heeft dat geld liggen.. of heeft dat geld ergens voor over.. Behringer is een merk wat hoge verkopen behaalt, door gewoon producten te verkopen die misschien minder high end zijn, en waar wat goedkopere onderdelen inzitten, maar dat maakt t niet per definitie slecht of een Mickey Mouse product..

Het is goedkoper, maar over het algemeen werkt het goed, maar je kan er niet zoveel eisen aan stellen als aan een apparaat wat 3 keer zo duur is..

Uiteindelijk gaat t erom wat je er mee maakt.. Ik ken genoeg mensen met de meest dure apparatuur, die er niets van bakken.. terwijl iemand met 1 behringer mixer en een oude pc en een drumdoosje toch echt beter werk voortbrengt..

Dus dit soort opmerkingen.. vind ik ook niet echt passen..

Beste Lotuz en heer van Ballen,

Dat Behringer spullen maakt die betaalbaar zijn staat hier niet ter discussie.
Het ging mij puur om het verschil aan te geven tussen de us2400 en die Bcf Mickey Mouse dingen. Ik vind Behringer (goedkoop of duur) Mickey Mouse spul. Net zoals bijvoorbeeld de Ford Ka. Of je nou de duurste uitvoering neemt of de goedkoopste: je blijft een flikker als je daar in rondrijdt. (Kut, nu gaan alle homosexuelen roepen: hey,hey, dat woord 'flikker' gaat ons te ver. Daarvoor mijn excuses).

Je begrijpt blijkbaar de kritiek niet echt..

Het beoordelen van spullen met het label " Mickey Mouse " wil dus zeggen dat die spullen in jouw ogen niet goed genoeg zijn.. Net als dat je denkt dat iedereen die een Ford Ka heeft een homofiel is..

Je bent duidelijk nogal bevooroordeeld.. Want iemand met een Ka kan hetero zijn, en iemand met Behringer spullen kan daar supertevreden mee zijn en leuke producties mee maken..

Dus laat mensen gewoon in hun waarde, ook al zie jij de spullen die ze hebben als minderwaardig, dan hoef je dat nog niet op zon manier te melden toch?

Ik vind namelijk iedereen die Tease heet standaard een nerderige gaylover met een miniscuul kleine penis.. Maar dat roep ik toch ook niet hierzo?

Er staat er nu een te koop op dit forum

Dat van die ford ka is helemaal waar. :P
Daar wil je als vent toch niet in rijden ;-)

Maargoed. Ik heb allemaal dure gear, maar de behringers zijn een genot om mee te werken.

Je praat hier over een controller. Dat is niets meer of minder dan een vervanging voor je muis. Nou of je die nu van behringer hebt, als zou die van samson zijn. Boeit geen kont. Die behringers zijn 175 per stuk oid? Dat is eigenlijk al duur voor puur een muis vervanging. Een paar schufijes die je kunt bewegen en een paar draaiknoppies?

Zelfde al;s een muis voor de pc. of die nu van logitec is of van van apple. Als het maar werkt.

Als het een interface was had ik hem dus nooit gekocht. Ik laat me signaal niet door een behringer lopen. Maar puur als muis vervanger, is het de meeste bang voor de bucks.

Je praat hier over een controller. Dat is niets meer of minder dan een vervanging voor je muis. Nou of je die nu van behringer hebt, als zou die van samson zijn. Boeit geen kont. Die behringers zijn 175 per stuk oid? Dat is eigenlijk al duur voor puur een muis vervanging. Een paar schufijes die je kunt bewegen en een paar draaiknoppies?

Euh, dat ben ik toch niet met je eens. Ik heb van de week een BCR2000 gekocht en daar was ik razend enthousiast over. In een opwelling kocht ik dus ook de BCF2000 erbij. Ik dacht: "vet, moving faders voor die prijs". Maar MIJN GOD WAT EEN VERSCHRIKKING. Een teringherrie van jewelste, bibberende faders bij automation curves, geen touch sensitivity dus je hele automation naar de gallemiezen als je iets over wilt doen en euh, had ik het al gehad over de pestherrie? Die heb ik dus de dag erop meteen weer teruggebracht. De BCR blijft hier. De BCF hoef ik niet meer. Ik ga nu voor een Tascam of Presonus Faderport. Gezien de beperkte ruimte op mijn desk zal het wel de laatste worden, of ik moet spontaan tegen een MCU Pro met C4 uitbreiding aanlopen die het plotseling fantastisch met Cubase 5 gaat doen. Natuurlijk is 165 euri (voor de witte) geen geld voor 8 moving faders en 8 endless rotary encoders, maar als ze je vanaf de eerste seconde irriteren en zoveel herrie maken dat je je eigen mix nauwelijks meer kunt horen dan is de lol er snel af. Ik heb de alphaport ook nog even bekeken maar die lijkt wat trager te reageren dan de Presonus. Alle controllers 1 pot nat: zeker niet.

Moah ik vind het wel meevallen eigenlijk. :). Al moet ik zeggen ik doe niet veel aan automation. Maargoed ik heb hem dus echt eigenlijk als een muis vervanger :). Ik gebruik dus puur de schuiven. En vind het handig dat als ik een project laad. Dat alle schuiven naar de goede plek gaan.

zou er zowieso niet meer voor gaan uitgeven. Voor alleen een controller.

Al moet ik zeggen dat die macky's er wel gaaf uitzien :) maargoed. Die zijn naar mijn mening te overpriced.

Tascam was ook mijn eerste keus, maar aangezien ik met vista werkte ging dat niet op :)

Ik zouuuuuuu nu ik naar osx over aant stappen ben, wel weer kunnen kijken naar zo'n tascam :) geloof dat ie daar wel mee werkt :)

@Alcje: De US2400 werkt prima onder Vista in combinatie met Cubase5, geen probleem.

O nou ik las dat je het niet aan de gang kreeg. Veel mensen hadden er last van. Omdat microsoft iets met de indeling van USB had gedaan.

Vandaar dat hij ook niet support word. Op site van tascam ook niet.

:)

ik heb de mijne voor 900 verkocht, wat tease zegt: ze worden schaars.

ik moet zeggen dat ik de bouwkwaliteit niet briljant vind, maar er is simpelweg niks beters wat hetzelfde doet. hele goede doos voor het geld! tascam is helaas slecht in (lees: geen) support, maar de standaard protocollen werken prima. jammer dat hui en mackie een beetje achterhaald zijn, euphonix is daar wel verder in en ik neem aan dat nu avid de toko gekocht heeft jullie windows jongens niet lang op support daarvoor hoeven te wachten.

O is tascam overgenomen ja? :)

Nagoed tascam vond ik vroeger altijd wel leuk met multitrack recorders. Maar al snel werd korg bijv toch een stuk beter.

Tascam zou eigenlijk opnieuw met zo'n controller moeten komen.

Ze hebben in feite alles al om hem zo op de markt te gooien.

Rev 2 ofzo :-)

Status
Please reply by conversation.
Back