reaktor input note omzetten naar frequentie

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Kan iemand me helpen met met het volgende probleem ?
Ik heb 1O afzonderlijke sinus osc's in reaktor en elke osc; zou een een harmonische moeten zijn van de grondtoon , bepaald door keyoard input .
Voorbeeld ..grondtoon 440 hz , 2de harmonische=880hz , 3de= 1320 (880 +440) 4de= 1760 ( 1320+440) etc .
Zolang de grondtoon statisch blijft (dus niet veranderd ) is het geen probleem
maar het lukt me niet om de midi pitch input om te zetten naar de waardes voor elke harmonsiche boventoon .
In max/msp en plogue bidule is het kinderspel .... =elke harmonische wordt vermenigvuldigt met factor n
harmonic =grondtoon freq *1
H2 =grodtoon greq *2
H3=*3..etc....Je raad het al ,dit lukt dus niet in reaktor , heb al van alles geprobeerd , logarithmish naar linear , linear naar logaritmisch module tuusen pitch input en osc ...helaas .
Ik weet dat het te maken heeft met de waarde van de input , maar waarom is het bij deze onmogelijke om bv Input pitch 440 maal 4=1760 ( 4= constant value aan multiplier module voor 4 harmonisch) ....
Maw ik wil de pitch input schaal omzetten naar hertz .
Bijlage toont de 4 de harmonische maar de multiplier tussen pitch input geeft dus niet het gewenste resultaat

Attachments

• Naamloos-1.jpg
    Naamloos-1.jpg
    39,6 KB · Bekeken: 130
Ik ben een dompie , moet minder snel posten =)
Heb het al gevonden , was vergeten om achteraf ee log freq naar pitch in te voegen
Dit is dus het goede voorbeeld voor 4de harmonic

Attachments

• goed.jpg
    goed.jpg
    58,7 KB · Bekeken: 115
je kan trouwens ook de polyphonie op 10 zetten,
en dan maar 1 oscilator gebruiken,
als je dan een voice info module gebruikt,
dan komen daar 10 waarden uit, 1 t/m 10,
en die gebruik je dan voor je vermenigvuldiging.

Back