zelfbouw workstation openlabs style

muzikoloog

Nieuwkomer
He Mensen,
Ik loop met het idee rond om zelf een workstation te bouwen alla openlabs. Idee is om een passief midimasterklavier als basis te gebruiken. Vervolgens een keyboard behuizing te bouwen. Deze behuizing wil ik voorzien van een multitouch 15' scherm. Verder moederboard en pc onderdelen integreren. Goede geluidskaart gebruiken en controller inbouwen voor bijvoorbeeld cubase.

Mijn vragen:
Heeft iemand al zoiets gebouwd? Op basis van welke DAW zal ik gaan werken voor live toepassingen. Ik zit te denken aan Ableton live 8 in combinatie met cubase en kontakt.

Ben benieuwd.
Groeten Muzikoloog.

ik heb een flink aantal jaren terug enkele van dit soort opgevouwen muziekcomputers met toetsen gemaakt.
( geen touch screen, die waren echt onbetaalbaar) .
ging op zich prima, alleen windows98 maakte het een beetje een rampenbak.
maar met wat er nu verkrijgbaar is zou het prima moeten lukken, ......

:koffie:

Het probleem met touchscreens is dat sequencers en plugins er beiden niet echt op berekend zijn; in de zin dat een op touch toegespitste applicatie een heel aantal dingen domweg anders opknapt. Ik denk dat je net zoveel of meer hebt aan een grote touchpad of muis/trackball/IBM-bolletje.

Ik zou de DAW-keuze gewoon baseren op wat je nu al gewend bent.

Een andere optie is om even te wachten totdat de FeelTune Rhizome sequencer uit is; geen touch, maar wel toegespitst op live-sequencing, en er zit een gewone PC in :).

http://www.synthtopia.com/content/2...roove-machine-for-funky-people-sneak-preview/

Back