Wie werkt met Ketron SD2 en Cubase?

gringo

Stamgast
Aangezien er binnen Cubase, in mijn geval 5, geen midimanager bestaat voor de Ketron SD2 module valt het niet mee om deze te kunnen besturen.
Bankselect werkt blijkbaar met CC0 ipv CC32, hierdoor moet je in de Cubase trackinspector wat andere getalletjes invoeren bij "bank".
Blijkbaar werkt dit met veelvouden van 128, maw bank 1=0, bank 2=128, bank 3=256. Ik hoop dat dit duidelijk is:eureka:
Wie heeft er nog meer tips?

idd gewoon open list editor, en dan een control en program change aanmaken. Wat je ook kunt doen is een aantal standaard midifiles maken met controllers van bepaalde instrumenten. Die importeer je dan als je een instrument nodig hebt.

Wel een heel simpel en fijn bakje trouwens!

Goed idee.
Ben ook behoorlijk te spreken over die SD2, ik had al een flink arsenaal geluiden in mijn gevulde jv1080 en 2080. Maar deze sounds uit de kleine Ketron zijn net effe lekkerder en smeuïger, zeker ook de effect sectie (galm) klinkt mooier.
Pimpampeter, Heb je met controlchange ook andere parameters al kunnen beinvloeden?

Ja, dat moet je ff in de handleiding lezen. Reverb kun je bijvoorbeeld heel makkelijk van alle sounds afhalen, maar ik doe dat weinig, dus weet zo niet meer precies hoe dat ook alweer in mekaar stak.

Maar voor dat geld is t werkelijk een briljant bakje!

Back