Nieuwe geluidskaart nodig

Vic

Soldeerprofeet
Hoi

Mijn steinberg MI4 is vertrokken RIP !!

Ben dus in de markt voor een andere

2 line in of 4 en line 2 out + koptelefoon aansluiting + usb is voldoende

Suggesties aub ???

Dank U

Vic

Ik gebruik al jaren een EMU (1212m) en ben zeer tevreden, omdat ik meer analoge ingangen wil meet ik nu aan het kijken voor de Echo AudioFire 12. Mij inziens maken beide fabrikanten zeer goede kaarten voor de prijs die ze er voor vragen.

Thanx

Hebben jullie een mening over deze

http://www.lexiconpro.com/product.php?id=6

€158 is interessant en veel functionaliteit met 48khz samplerate 24bit

Het wordt dus deze of EMU fastracker pre, prijs nagenoeg hetzelfde

De emu is veel beperkter maar bied dan weer 192khz samplerate 24bit

Leun toch naar de lexicon wegens goeie ervaring met lexicon producten en 48khz/24bit lijkt me zat voor de hobbyist ?

Vergelijk de specs van de dynamic range van de Lexicon en de Emu. De Emu heeft gewoon veel en dan ook veel betere converters voor opnemen en afluisteren. De Emu heeft zelfs betere converters dan vele andere mobiele geluidskaarten die honderden euro´s duurder zijn. Ik gebruik ook de 1212m in mijn desktop. Er zijn heel veel reviews op internet voor de Emu´s. Van die Lexicon Omega weet ik niks vanaf.
Maar als de extra opties van de Lexicon voor jou zeker nuttig zullen zijn én als het puur voor hobby is zal je ook de Lexicon kunnen nemen.

Ik gebruik al jaren een EMU (1212m) en ben zeer tevreden, omdat ik meer analoge ingangen wil meet ik nu aan het kijken voor de Echo AudioFire 12. Mij inziens maken beide fabrikanten zeer goede kaarten voor de prijs die ze er voor vragen.

Ik zit zelf naar de 1616m te kijken om mijn 1212m uit te breiden.

Ik heb toevallig vandaag de E-MU Tracker Pre verkocht. Omdat er geen volume knob voor de master op zit liep ik met opnemen tegen nogal wat problemen aan. Zit nu zelf naar een Presonus Firestudio Mobile of een Focusrite Saffire 24 Pro te kijken, wel 2 keer zo duur, maar wel beiden zeer nice. (en meer I/O's)

Thanx

Hebben jullie een mening over deze

http://www.lexiconpro.com/product.php?id=6

€158 is interessant en veel functionaliteit met 48khz samplerate 24bit

Het wordt dus deze of EMU fastracker pre, prijs nagenoeg hetzelfde

De emu is veel beperkter maar bied dan weer 192khz samplerate 24bit

Leun toch naar de lexicon wegens goeie ervaring met lexicon producten en 48khz/24bit lijkt me zat voor de hobbyist ?

De Lexicon is een prima keuze!

Zelf ben ik een zeer tevreden gebruiker van de AudioFire12. Het lijkt me de keuze tussen deze en de MOTU 24I/O, afhankelijk van het aantal I/O dat je nodig hebt.

Back