The Residents, Avant-Garde in het Paard van Troje

cephalopoid

Ingeburgerd
Van de site:

Zaal open: 19:30 / Aanvang: 20:30 / € 26,00

residentsphoto.jpg
Hoewel leven in de anonimiteit tegenwoordig lastig is door de vele mogelijkheden van internet, weet nog niemand wie de leden van befaamde band The Residents precies zijn. En dat terwijl deze avant-garde popband al meer dan 40 jaar meegaat.

Vanaf 1969 verbaast deze band de wereld met onvergetelijke live-performances en verrassende opnames. De band legt zich toe op iedere vorm van kunst en combineert dit zowel live als op band met hun muziek. Anno 2010 heeft de band meer dan 60 cd’s (waaronder officiële albums en compilaties), 30 EP’s en singels, en tientallen multimedia projecten op zijn naam staan.

De band mag derhalve met recht uniek genoemd worden. Tel daar het feit bij op dat hun nieuwe show ‘Talking Light’ het enige optreden in Nederland zal zijn, en u heeft een gegronde reden om 9 mei naar Paard van Troje te komen. Rode lijn van de show is het verhaal van een oude man die terugkijkt op zijn tienerjaren en de beslissingen die hij toen nam. Hij stelt zichzelf de vraag of alle herinneringen die hij uit die tijd koestert, überhaupt hebben plaatsgevonden. Het belooft weer een show te worden zoals u van The Residents gewend bent. Het enige wat wij niet kunnen garanderen, is de onthulling van identiteiten.

--------------------------------------------------------

Het is niet alsof ik alle 60 van hun albums heb geluisterd, maar wat ik van ze gehoord heb, is goed. Een fenomeen dat ik toch wel wil zien voordat ze opgeheven zijn.

residents.jpg

De mannen aan de buitenkant zijn Hardy Fox en Homer Flynn, oftewel the residents. De meneer in het midden is mij onbekend. Wie The Residents zijn is onderhand net zo'n raadsel als wie Jandek is. Ook dat weten we nu, das Sterling Smith uit Houston.

Back