[Hardstyle] Zerqum - Acid War

1gothmog1

Nieuwkomer
Hallo

Ik heb een nieuwe track gemaakt en ik hoop dat jullie me nog eventuele tips kunnen geven.
Afkraken is altijd welkom:okdan:

Link:
http://soundcloud.com/zerqum/zerqum-acid-war-test2

Ik heb al vaker kritiek gekregen op me afmix, dus als u luistert let hier dan graag in het bijzonder op.

Verder veel luister plezier enne.... GIMME FEEDBACK

Rusteg,

Dion F. AKA Zerqum

De eerste minuut vind ik niet zo..De eerste 30 seconden is wel ok, maar daarna vind ik de kick echt te vervelend klinken als ie dubbel gaat.. en daarna zelfs keer 4 qua tempo..

Na die eerste minuut is het dan wel ok, hoewel ik het lead deuntje verschrikkelijk vind, maar goed, het is ook niet mijn genre... Dus dat zou best voor liefhebbers lekker kunnen klinken..

Vanaf 220 vind ik het wel heerlijk rammen.. die kick is gewoon veel lekkerder.. Wel hard, maar niet zo lelijk als die andere..Bij 3:16 vind ik het dan weer een soort happy hardcore rave deuntje.. wat afbreuk doet aan het toch meer duistere begin.. Alsof het 2 verschillende nummers zijn..

Ik zou daarom van het gedeelte tot 3:16 1 track maken.. en het gedeelte vanaf 3:16 ook als aparte track uitwerken.. Het is namelijk samen niet 1 geheel..

Gek genoeg vind ik het 2e gedeelte wel goed klinken.. meer melodie.. hoewel misschien iets softer.. toch wel fijn.. wacht dan steeds tot die lekkere ramkick erin komt.. maar die komt dan niet..

Dan heb je ineens weer een heel rustige opbouw tot weer een gedeelte wat beter bij het 1e gedeelte past... Al met al leuke elementen dus, maar teveel verschillende dingen voor in 1 track..

Over de MIX kan ik niet veel zeggen, luister het nu niet op de juiste speakers daarvoor.. Maar hoor hier wel dat hij wat leeg is..Beetje kaal zeg maar..misschien wat meer de losse sporen hun eugen frequentie geven, maar zoveel verstand heb ik daar ook niet van eigenlijk.. ;)

De melodie is opzich wel grappig alleen de kick is iets te soft nog
2:55 word het wel leuk zeg maar dan verwacht je een veel ruigere kick en die
is er dan niet :(
suc6 er nog mee probeer iets te doen met die kick dat is mijn tip!

Klinkt geinig imho, al moet de kick veel meer gaan met die banaan, die blijft nu klinken alsof ie er zo helemaal dik in gaat knallen.

Maar je houdt dus van Brennan Hart's muziek? ;)

ghagha :Z ja zekers nou eerder die style die hij vroeger had weetje revival X en One blade...

Alsk later groot ben wil ik zijn label joinen :D

lol

Rusteg,

Dion

een tip dit is HARD style maar keep going,keep going xD track is beetje raar ,succes xD

een tip dit is HARD style maar keep going,keep going xD track is beetje raar ,succes xD

met andere woorden, hij vind je track crap ;)
aan zoiets heeft hij natuurlijk geen ene hol.
Ik heb hem ook even geluisterd,
tot ongeveer 50 seconde denk je echt van, dit word een lekkere track, maar dan komt die kick er in, die mist gewoon wat mid/punch en ook laag, ofterwijl hij is niet goed in de mix, hij moet meer naar de voorgrond.
als je je speakers hard zou zetten merk je dat het erg zacht is(de bass vooral)
voor de rest zijn die FX effectjes wel leuk, maar die moeten meer op de achtergrond, met veel dingen is dat zo.
die 2e intro bij 2 minuten is wat te druk, je wilt te veel van het goede.
die kick die er bij ongeveer 2.25 in komt is een stukje harder hoor ik.
je kicks moeten dus wat ruiger, je mix is nog erg slordig.
de overgang naar de break is erg plotseling.
ik mis spanning naar de climax toe.
plaats ookk vocals in je track, vooral de break heeft dat nodig.
nu houd ik op anders word het echt te lang :W
Dus je hebt er wel een beetje feeling voor, maar je moet nog veel leren rondom het afmixen van een track!

succes met het eindresultaat als je er aan gaat werken :D

yoyo allemaal bedankt dit vind ik wel genoeg zo ;D

dat die kick niet goed is snap ik wel denkik...
Ik mix namelijk op 5 inch monitoortjes(alesis m1active520) en ik kan dus niet goed de bass in schatten...(gaat maar tot 53 hz)

Alsk overga naar 5 vwo koop ik lekker KRK rp8g2tje en dan zal ik heel waarschijnlijk mijn afmix kwaliteit flink veranderen.

Dus nogmaals allemaal bedankt enne nee ik ga niet verder met deze track... zal me warschijnlijk toh vrij weinig opleveren :D

rusteg,,,

Dion aka Zerqum

naja even over dat bass inschatten, dat veranderd niet als jij krktjes koopt hoor ;)
dat is een heel groot gedeelte kwa gehoor en kennis wat meespeelt.
dus met die 5 inch speakers die vanaf 53 hertz weergeven is laag genoeg.
het is je mix die niet goed is, en dat veranderd niet met hele andere speakers. tenzij je nog wat meer kennis krijgt in de loop der tijd.

suc7

Dus nogmaals allemaal bedankt enne nee ik ga niet verder met deze track... zal me warschijnlijk toh vrij weinig opleveren :D

Dion aka Zerqum

DAT is nu juist het leerproces :okdan:

als je die "oude" mix, waar je niet meer aan wil werken, opnieuw uitmixt en er dan een fatsoenlijk resultaat op tafel ligt, dan weet je wat je moet doen!
nu blijf je m.i. "hangen" erin en zullen je volgende tracks hetzelfde zijn ...

wat de trek zelf betreft,
ik vind het opbouw gebeuren e.d. allemaal wel goed, even de uitmixkwestie buiten beschouwing,
maar ik ben ook van mening dat dit een vele male betere trek is wanneer je andere sounds gebruikt! (ik vond sommige sounds gewoon slecht gekozen ... = mening hé)
dus mijn advies, tussendoor toch nog af en toe aan deze "mix" werken; uitmixen en ondertussen weer lekker doorproduceren naar de volgende trek ! :okdan:

:mega:

naja even over dat bass inschatten, dat veranderd niet als jij krktjes koopt hoor ;)
dat is een heel groot gedeelte kwa gehoor en kennis wat meespeelt.
dus met die 5 inch speakers die vanaf 53 hertz weergeven is laag genoeg.

suc7

Sorrie het is 56hz :dubbel:

Back